دلایل استفاده از اسپیسر ویل فیکس

یکی از بهترین مواردی که امروزه در صنعت ساخت و ساز برای تامین کاور و پوشش سطوح بتنی مورد استفاده قرار می‌گیرد اسپیسر ویل فیکس است. جالب است بدانید که شکل ظاهری این اسپیسر دورانی و چرخشی بوده و به طور معمول در مقاطع قائم یا چرخی دیده می‌شود‌. همچنین باید اضافه کنیم که این اسپیسر در سطوح عمودی مثل دیوارها، ستون‌ها، مقاطع مدور می‌باشد و در بتن‌های درجا یا پیش ساخته می‌تواند استفاده شود. نکته حائز اهمیت این است که اسپیسر ویل فیکس به شکلی طراحی شده که توانایی داشته باشد در برابر بتن‌های سیال مانعی مقاوم به وجود آورد‌.

نکته دیگری که در رابطه با این اسپیسر ها وجود دارد این است که مجهز به یک عدد قفل کن در قسمت مرکزی خود بوده که مانع از لغزش یا تکان خوردن میلگردها می‌شود. اگر به شکل ظاهری این وسیله نگاه کرده باشید متوجه خواهید شد که همه آن‌ها به شکل دورانی هستند و شاخک‌هایی در اطراف آن نیز دیده می‌شود. 

وجود این شاخک‌ها در اسپیسر ویل فیکس باعث می‌شود که در برابر لرزش یا ارتعاشات شدید در زمان بتن ریزی مقاومت زیادی از آن شاهد باشیم‌. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که در این وسیله دیده می‌شود این است که از نفوذ یون‌ها، سولفات‌ها، اسیدها و سایر عوامل مخرب به داخل بتن پیشگیری می‌کند‌. در صورتی که علاقه دارید در رابطه با این قطعه اطلاعاتی به دست آورید، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید‌.

دلایل استفاده از اسپیسر ویل فیکس

در حالت کلی اسپیسرهای عمودی یا دیواری که تهیه و تولید شده‌اند در سه دسته وجود دارند که شامل اسپیسر ویلسون، اسپیسر ویل فیکس و اسپیسر کیج فیکس می‌باشد. جالب است بدانید که این قطعات به علت طراحی منحصر به فرد و ویژه خود قابلیت نصب بر روی آرماتور دیوار یا آرماتور ستون داشته و به راحتی می‌تواند فاصله مناسبی را برای ایجاد یک پوشش بتنی ایجاد کند. در نتیجه برای استفاده در ستون‌ها و عمودها بهتر است که به سراغ یکی از انواع اسپیسرهای پلاستیکی بروید.

به عنوان مثال یکی از مهم‌ترین دلایل کاهش طول عمر سازه‌های بتنی اکسید شدن آنها و همچنین خورندگی میلگردها می‌باشد. در واقع این اتفاق به علت کم بودن میزان کاور بتن رخ می‌دهد. امروزه برای رفع این مشکل و همچنین افزایش طول عمر سازه‌ها بهتر است که از اسپیسرهای خورشیدی یا ویل فیکس استفاده کنیم که سرشار از کاربردو  مزیت هستند. در حالت کلی این اسپیسر در انواع سازه‌های بتنی مثل سدسازی، پل سازی، ساختمان سازی، فونداسیون و یا حتی شبکه‌بندی به منظور ایجاد فضای مناسب استفاده می‌گردد که در انجام پروسه ساخت و ساز اهمیت زیادی دارد.

ویژگی‌های اسپیسر weel fix

در حالت کلی اسپیسرها شامل دو نوع اسپیسر کفی و دیواری هستند که هر یک از آن‌ها شامل ویژگی‌های خاصی می‌شوند. به عنوان مثال اسپیسر weel fix یک پوشش بتنی روی میلگردها در سطح عمود تشکیل می‌دهد تا به عنوان یک لایه محافظ در دیوارها و ستون‌های بتنی عمل کند. در حالت کلی اسپیسر ویل فیکس از جمله محصولاتی محسوب می‌شود که می‌تواند روی سطح بتنی یک پوشش یکپارچه به وجود آورد و مانع از ورود عوامل مخرب در به داخل بتن گردد. در برخی مواقع دیده شده که سازه‌های بتنی بخشی از پوشش خود را از دست می‌دهند و در نتیجه میلگردها بر اثر زنگ زدگی از بین می‌روند. از سایر مزیت‌ها و ویژگی‌هایی که اسپیسر ویل فیکس به خود اختصاص داده در ادامه این قسمت آورده شده است.

– در مقایسه با سایر اسپیسرها استحکام و مقاومت بالاتری دارد

– این اسپیسر در اندازه‌ها و ابعاد مختلف وجود دارند

– به منظور افزایش کیفیت کار پروژه‌های ساختمانی از این اسپیسر استفاده می‌شود

– نسبت به سایر اسپیسرها وزن کمتری به خود اختصاص داده و به این صورت حمل و نقل آسانتری دارد

– در مقایسه با بقیه اسپیسرهای دیواری ساختار متفاوت و چرخی مانند دارد

– تهیه این اسپیسر مقرون به صرفه می‌باشد

– وجود یک عدد قفل کن قوی در قسمت مرکزی آن، کاربردهای آن را افزایش می‌دهد

میزان استفاده از اسپیسر ویل فیکس

در حالت کلی میزان استفاده از اسپیسر ویل فیکس روی سطوح مختلف عمودی به صورت کامل متفاوت است. به عنوان مثال این اسپیسر با نیروی استاندارد نرمال ۳ عدد در هر متر مربع می‌تواند استفاده شود که برای هر ضرب و سطوح آرمارتور دسته بندی خواهد شد. از سوی دیگر باید اضافه کنیم که برای سطوح عمودی که دارای قالب بندی ویژه و سنگین هستند مثل قالب‌های تونل، بهتر است که در هر متر مربع ۴ تا ۶ عدد اسپیسر قرار داده شود.

نکته دیگر این است که اسپیسر ویل فیکس در ستون‌ها و میزان استفاده از آن‌ها تا ابعاد ۵۰ سانتی متر در ۵۰ سانتی متر حداقل ۶ عدد می‌باشد. در صورتی که ابعاد ستون‌ها بیشتر از ۵۰ سانتی متر باشد، تعداد استفاده از این قطعه در ۱ ستون سه متری نزدیک به ۴۸ تخمین زده می‌شود.

منبع : modernsazan.com

 

** این مطلب توسط جهان صنعت نیوز نوشته نشده و انتشار آن به منزله تایید محتوا نیست

خواندنی

شناسه : 426900
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا