لایک‌ها در پلتفرم ایکس مخفی می‌شود

ایلان ماسک با مخفی‌کردن بخش لایک‌ها در پلتفرم ایکس، به‌دنبال ایجاد حس راحتی و امنیت است.

به گزارش سرویس دانش و فن آوری جهان صنعت نیوز، ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت ایکس (توییتر سابق)، در تازه‌ترین اقدام خود تصمیم گرفته است. تا قابلیت مشاهده لایک‌های عمومی از پروفایل‌های کاربران را حذف کند. این تغییر با هدف تشویق کاربران به لایک‌کردن محتوای دلخواهشان بدون نگرانی از قضاوت عمومی صورت گرفته است.

هاوفی، مهندس ایکس، این خبر را تأیید کرد. و گفت: «دیدن لایک‌ها به‌صورت عمومی باعث تشویق رفتارهای نادرست می‌شوند. بسیاری از کاربران از لایک‌کردن محتوایی که ممکن است حاشیه‌ای تلقی شود، به‌دلیل ترس از مسخره‌شدن یا حفظ چهره عمومی خود اجتناب می‌کنند. این در حالی است که هرچه بیشتر پست‌های دلخواه خود را لایک کنید، الگوریتم برایتان بهتر عمل خواهد کرد.»

همچنان امکان مشاهده تعداد لایک‌های هر پست در تایم‌لاین کاربران وجود خواهد داشت و کاربران می‌توانند کسانی را مشاهده کنند که پست آن‌ها را لایک کرده‌اند. فقط از‌این‌پس دیگران بخش لایک‌ها در پروفایل‌های ایکس کاربران را نمی‌توانند مشاهده کنند. علاوه‌بر‌این، اگر کسی که دنبال می‌کنید پستی را لایک کرده باشد، آن پست به شما پیشنهاد داده می‌شود؛ اما شما دیگر نمی‌دانید که چه کسی آن را لایک کرده است.

در میان تمام تغییراتی که شبکه‌ی اجتماعی X اخیراً اعمال کرده، این تغییر کاملاً منطقی به‌نظر می‌رسد؛ چراکه باعث می‌شود کاربران بدون ترس از قضاوت یا سرزنش شدن، در لایک‌کردن پست‌های جالب یا خنده‌دار به‌زعم خودشان، احساس راحتی بیشتری داشته باشند.

منبع: زومیت

 

دانش و فناوری

شناسه : 426960
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا