قیمت خرید تضمینی گندم در سمنان اصلاح شد

سمنان- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی سمنان از اصلاح قیمت گندم تضمینی در این استان خبر داد و گفت: قیمت خرید تضمینی گندم امسال ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان است.

به گزارش سرویس کشاورزی جهان صنعت نیوز، عبدالرحیم تحصیلی بیان کرد: به دنبال نزدیکی به فصل برداشت گندم در کشور و طبیعتاً استان سمنان موضوع اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم مطرح و مورد تصویب قرار گرفت. او تاکید کرد: قیمت گندم در سال زراعی جاری با اصلاحی که صورت گرفته ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شده است.

وی گفت: این قیمت البته همراه با با افت پایه چهار درصد مفید و یک درصد غیر مفید اعلام شده است. او افزود: سال گذشته قیمت خرید تضمینی گندم از کشاورزان ۱۵ هزار تومان بود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان با بیان اینکه امسال نیز مانند سنوات قبل خرید تضمینی گندم در استان صورت خواهد گرفت، تاکید کرد: ۳۲ مرکز خرید برای این منظور در استان سمنان ایجاد خواهد شد.

آمادگی مراکز خرید گندم

تحصیلی اعلام کرد: سال گذشته بیش از ۷۶ هزار تن گندم از کشاورزان استان سمنان خرید تضمینی شد. وی گفت: امسال مراکز خرید تضمینی گندم با توجه به اینکه بارندگی نیز بهتر از سال قبل بوده آمادگی خرید ۸۵ هزار تن گندم را دارند.

وی گفت: میامی بیشترین میزان تولید گندم استان سمنان را به خود اختصاص داده است. او تاکید کرد: میامی تنها شهرستان استان با کشت الگوی دیم است که نیاز به آبیاری ندارد.

تحصیلی بیان کرد: خرید تضمینی گندم از گرمسار و مناطق غربی استان آغاز و در روزهای محصول دهی، به مناطق شرقی می‌رسد. دلیل این امر نیز گرمسیر بودن گرمسار و استحصال محصولات گندم مزارع زودتر از دیگر نقاط است.

مهر

کشاورزی

شناسه : 427010
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا