هواشناسی برای این استان هشدار زرد صادر کرد

کارشناس مسئول پیش‌بینی هوای استان اصفهان گفت: سامانه بارشی که روز گذشته وارد استان اصفهان شده تا یکشنبه در استان فعال است.

به گزارش سرویس عمومی جهان صنعت نیوز، محمدرضا رفیعی با اشاره به بررسی نقشه‌های هواشناسی استان اصفهان اظهار کرد. بررسی این نقشه‌ها بیانگر گذرمتناوب امواج بر روی استان تا اوایل هفته آینده است.

وی با بیان اینکه هشدار سطح زرد هواشناسی در این زمینه صادر شده است. ادامه داد: فعالیت این سامانه به صورت وزش باد به نسبت شدید تا شدید، تندباد، طوفان لحظه‌ای، گرد و خاک محلی و کاهش دید و کیفیت هوا خواهد بود.

کارشناس مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان ادامه داد. این سامانه همه مناطق استان به ویژه شمالی، شرقی و مرکزی اصفهان، آران و بیدگل، اردستان، انارک، بادرود، زواره، کاشان، مهاباد، فریدونشهر. خوانسار، شاهین شهر و میمه، گلپایگان، خور و بیابانک، چوپانان، فرودگاه اصفهان، نجف آباد، نطنز، ورزنه، کبوتر آباد و نائین را در برخواهد گرفت.

بارش رگبار باران و رعد و برق و احتمال تگرگ

وی با اشاره به اینکه بارش رگبار باران و رعد و برق و احتمال تگرگ و ایجاد روان‌آب در مناطق شمالی و شمال غرب استان بویژه اردستان، آران و بیدگل، انارک، بادرود، چوپانان، خوانسار، انارک، دهق، کاشان، شاهین شهر و میمه پیش بینی شده و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، ایجاد روان‌آب، اختلال در تردد شهری و روستایی، خسارت به محصولات کشاورزی، مزارع و باغ‌ها و وقوع صاعقه دور از انتظار نیست، گفت: شهروندان باید نسبت به اتراق در مسیر رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها خودداری کنند و عشایر و دامداران نیز از چرای دام و کوچ خودداری کنند و اداره کل راهداری آمادگی لازم برای لایروبی و تمیز کردن کانال‌ها و مسیل‌ها را داشته باشد.

رفیعی ادامه داد: احتمال سقوط از ارتفاع، کاهش دید، سقوط سازه‌ها، اختلال در تردد جاده‌ای و شهری و شکستن درختان فرسوده همزمان با فعالیت این سامانه وجود دارد.

وی در خصوص وضعیت دمایی استان اصفهان طی ۲۴ ساعت آینده نیز گفت: دمای هوا تغییر محسوسی را نخواهد داشت.

منبع: ایلنا

عمومی

شناسه : 427119
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا