هوش مصنوعی ChatGPT وارد خودرو جدید کیا می‌شود

EV3 اولین خودرو تمام الکتریکی کیا محسوب می‌شود که از دستیار صوتی مبتنی‌بر ChatGPT بهره خواهد برد.

به گزارش سرویس دانش و فناوری جهان صنعت نیوز، کیا با معرفی خودروی برقی کامپکت EV3، تمایل روزافزون خودروسازان جهانی را برای به‌کارگیری هوش مصنوعی در محصولاتشان به تصویر کشید.

کیا می‌گوید EV3 به دستیار صوتی جدیدی مجهز خواهد شد که بر پایه‌ی ChatGPT توسعه یافته است. عرضه‌ی اولیه‌ی کیا EV3 و دستیار هوش مصنوعی آن ابتدا در کره‌ی‌جنوبی در جولای ۲۰۲۴ (تیر و مرداد ۱۴۰۳) انجام می‌شود و سپس در نیمه‌ی دوم سال به اروپا می‌رسد.

به‌نوشته‌ی تک‌کرانچ، دستیار صوتی هوش مصنوعی کیا EV3 صرفاً محصول OpenAI محسوب نمی‌شود و شرکت خودروساز نیز در توسعه‌ی آن نقش داشته است.

پابلو مارتینز، رئیس بخش طراحی تجربه‌ی مشتری در کیا می‌گوید درحالی‌که دستیار صوتی EV3 از ChatGPT استفاده می‌کند، اما شرکت متبوعش مدل هوش مصنوعی مذکور را به‌شدت اصلاح و سفارشی‌سازی کرده است. مارتینز در بخش دیگری از توضیحاتش گفت این تغییرات به مشتریان اجازه می‌دهد ازطریق دستیار جدید کیا، سفرهای خود را برنامه‌ریزی کنند، خودرو را کنترل کنند و به سرگرمی‌هایی مثل موسیقی یا بازی دسترسی داشته باشند.

ارائه‌ی دستیار صوتی در خودرو موضوع جدیدی محسوب نمی‌شود، اما رانندگان یا نیازی به تعامل با آن‌ها نمی‌بینند یا خیلی کم از دستیار خودرو خود استفاده می‌کنند. خودروسازانی مثل ب‌ام‌و، کیا، مرسدس‌بنز و فولکس‌واگن معتقدند که هوش مصنوعی، دستیارهای صوتی را بسیار توانمندتر خواهد کرد و به آن‌ها اجازه می‌دهد با رانندگان و سرنشینان به‌شیوه‌ای طبیعی و محاوره‌ای تعامل داشته باشند.

دستیار صوتی کیا که با نام Kia Assistant شناخته می‌شود، برای اولین‌بار در آوریل و در خودرو K4 این شرکت معرفی شد. کیا EV3 اولین خودرو تمام الکتریکی در سبد محصولات این خودروساز محسوب می‌شود که از دستیار صوتی مبتنی‌بر هوش مصنوعی جدید بهره خواهد برد.

منبع: زومیت

دانش و فناوری

شناسه : 427149
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا