شرایط ثبت‌نام لاستیک دولتی اعلام شد

وزارت صنعت، معدن و تجارت شرایط جدید خرید و ثبت‌نام لاستیک دولتی را اعلام کرد.

به گزارش سرویس صنعت و معدن جهان صنعت نیوز، وزارت صنعت، معدن و تجارت شرایط جدید خرید و ثبت‌نام لاستیک دولتی را برای خرداد ۱۴۰۳ اعلام کرد. این شرایط برای خرید و ثبت‌نام تایر رینگ ۱۴ و ۱۳ اینچی است. براساس ابلاغیه جدید وزارت صنعت، خودروهای مجهز به تایر ۱۳ و ۱۴ قابلیت خرید چهار حلقه تایر با یک کدملی، شماره شاسی و شماره موتور را دارند.

شرایط جدید خرید و ثبت‌نام لاستیک دولتی وزارت صنعت به شرح زیر است:
برای تایر رینگ ۱۳ و ۱۴ ثبت سند خرده فروشی به یک کد ملی شماره شاسی شماره موتور، محدود به چهار حلقه به مدت یک سال شود.

به نظر می‌رسد پس از اعمال قاعده شفافیت ۸۰ درصد در طول یک هفته برای توزیع تایر توسط نقش عمده فروش برخی از فعالان برای برداشتن این مانع با نقش خرده فروش و یا فروشگاه اینترنتی در سامانه فعالیت می‌نمایند. دلالان مطابق با فایل پیوست از ثبت توزیع کالا در سامانه جامع خودداری می‌کنند. از این‌رو لازم است برای نقش خرده فروش و فروشگاه اینترنتی نیز قاعده مذکور (تبصره «ت» بند «ب»، بخش «ج» صورت‌ جلسه) اعمال شود.

لاستیک رایگان، هدیه به رانندگان تاکسی

در کنار اعلام شرایط جدید خرید و ثبت‌نام لاستیک دولتی، بخشنامه توزیع لاستیک برای رانندگان تاکسی نیز اعلام شد. سازمان تاکسیرانی تهران در بیانیه خود اعلام کرد: «به ۴۰۰ راننده‌ای که بیشترین تراکنش و دریافت مبلغ کرایه از مسافران را در نرم افزار شهرزاد داشته باشند، لاستیک رایگان در نیمه شعبان اهدا خواهد شد.»

شرط خاصی برای خرید لاستیک دولتی وجود ندارد. تمامی صاحبان خودروهای سنگین، نیمه سنگین و سواری می‌توانند در سال ۴ حلقه لاستیک دولتی برای خودروی خود خریداری نمایند. لاستیک دولتی به کد ملی تعلق می‌گیرد. البته برای خرید لاستیک دولتی باید حتما صاحب خودرو باشید و کارت ماشین و کارت سبز خودرو را تحویل دهید.

از آنجایی‌که ثبت نام لاستیک دولتی با شماره ملی هر فرد امکان‌پذیر است، تعداد حلقه‌های خریداری شده به‌طور خودکار روی سیستم ثبت خواهد شد. از این رو فرد نمی‌تواند بیش از ۴ حلقه لاستیک بخرد. عمر مفید لاستیک خودروهای سواری معمولا بیش از یک سال است. از این رو نیاز اکثر کاربران با خرید ۴ حلقه لاستیک در سال پاسخ داده خواهد شد. ثبت‌نام لاستیک دولتی از برندهای کویر، بارز و غیره از طریق وب‌سایت رسمی هر تولیدکننده انجام می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به ‌وب‌سایت‌های هر کدام از تولیدکنندگان تایر مراجعه کنید.

منبع: دیجیاتو

صنعت و معدن

شناسه : 427181
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا