۵ تغییر بزرگ در آیفون ۱۶ پرومکس

با توجه به شایعاتی که حاکی از برنامه اپل برای اضافه کردن یک سطح جدید و بالاتر به سری آیفون ۱۷ در سال ۲۰۲۵ است، ممکن است امسال زمانی باشد که اپل مدل جسورانه "Pro Max" خود را معرفی کند؛ مدلی از آیفون ۱۶ که به صورت مجازی و حقیقی از سایر مدل‌های خود برتری دارد.

به گزارش سرویس دانش و فن آوری جهان صنعت نیوز، اگر منتظر آیفون ۱۶ پرو مکس بوده‌اید، در اینجا ۵ تغییر بزرگ که شایعه شده قرار است در بزرگ‌ترین گوشی هوشمند اپل اتفاق بیفتد، آورده شده است. انتظار می‌رود سری آیفون ۱۶ اواسط سپتامبر (شهریور) عرضه شود.

۱. اندازه بزرگ‌تر ۶.۹ اینچ

طبق گفته منابع متعدد، آیفون ۱۶ پرو مکس بزرگ‌تر خواهد شد و احتمالاً بزرگ‌ترین آیفون اپل تاکنون خواهد بود. این دستگاه اندازه‌ای معادل ۶.۹ اینچ خواهد داشت (بزرگ‌تر از ۶.۷ اینچ قبلی) و انتظار می‌رود که بلندتر و عریض‌تر از آیفون ۱۵ پرو مکس سال گذشته باشد. در حالی که ضخامت آن همانند گذشته باقی خواهد ماند، وزن آن به دلیل اندازه بزرگ‌تر کمی افزایش خواهد یافت. اگر این شایعات درست باشد، این اولین افزایش اندازه آیفون از زمان سری آیفون ۱۲ خواهد بود، اما این تغییر برای کاربرانی که ترجیح می‌دهند از گوشی‌های کوچکتر استفاده کنند، یک ضربه دیگر خواهد بود.

۲. صفحه نمایش بزرگ‌ترحاشیه‌های باریک‌تر

منطقی است که فرض کنیم یک دستگاه بزرگ‌تر دارای صفحه نمایش بزرگ‌تر خواهد بود، اما اپل تنها به ابعاد فیزیکی بزرگ‌تر برای ایجاد تجربه دیداری بیشتر متکی نیست. برای مدل‌های آیفون ۱۶ پرو، اپل گفته می‌شود که از فناوری ساختار کاهش حاشیه (BRS) استفاده می‌کند که امکان طراحی فشرده‌تر و کارآمدتر مدارهای زیر صفحه نمایش را فراهم می‌کند و در نتیجه حاشیه‌های حتی باریک‌تری به وجود می‌آورد. سال گذشته، اپل حاشیه‌های مدل‌های آیفون ۱۵ پرو را با استفاده از روش قالب‌گیری تحت فشار کم (LIPO) کاهش داد تا اندازه حاشیه نمایشگر را به ۱.۵ میلی‌متر (در مقایسه با حدود ۲.۲ میلی‌متر در مدل‌های آیفون ۱۴) کاهش دهد.

۳. دوربین بزرگ‌تر دو لنز ۴۸ مگاپیکسلی

انتظار می‌رود آیفون ۱۶ پرو مکس دارای دوربین اصلی پیشرفته‌تری باشد که ۱۲ درصد بزرگ‌تر است و شامل سنسور ۴۸ مگاپیکسلی سونی IMX۹۰۳ با طراحی انباشته برای عملکرد بهتر، مبدل آنالوگ به دیجیتال ۱۴ بیتی (ADC) برای تبدیل داده‌های تصویر با کیفیت بالا، و کنترل بهره دیجیتال (DCG) برای کنترل بهتر دامنه دینامیکی و نویز باشد. همچنین گفته می‌شود که این گوشی دارای دوربین فوق عریض ۴۸ مگاپیکسلی خواهد بود که از لنز ۱۲ مگاپیکسلی در آیفون ۱۵ پرو مکس بهبود یافته است.

۴. ظرفیت باتری بزرگ‌تر عمر طولانی‌تر

طبق گفته مینگ-چی کو، تحلیلگر اپل، این شرکت از سلول‌های باتری با چگالی انرژی بیشتر استفاده خواهد کرد که باید عمر باتری طولانی‌تری را فراهم کند، شاید حتی با استفاده از همان اندازه باتری موجود در مدل‌های فعلی. شایعات اولیه همچنین نشان داده‌اند که هر دو مدل آیفون ۱۶ پرو از فناوری باتری انباشته استفاده خواهند کرد که می‌تواند منجر به ظرفیت بالاتر و عمر طولانی‌تر شود. طبق شایعه دیگری، آیفون ۱۶ پرو مکس امسال دارای عمر باتری بیش از ۳۰ ساعت خواهد بود (در مقایسه با ۲۹ ساعت برای آیفون ۱۵ پرو مکس).

۵. ظرفیت ذخیره‌سازی بزرگ‌تر ترابایت‌های بیشتر

طبق یک شایعه از کره، مدل‌های آیفون ۱۶ پرو آینده اپل با حداکثر ظرفیت ذخیره‌سازی ۲ ترابایت در دسترس خواهند بود که آنها را با آیپد پرو برابر می‌کند. گفته می‌شود این حرکت نتیجه شایعه اخیر اپل برای استفاده از فلش NAND چهار سطحی با چگالی بالاتر برای مدل‌های با ظرفیت بیشتر است. استفاده اپل از QLC NAND می‌تواند به اپل اجازه دهد تا فضای ذخیره‌سازی بیشتری را در فضای کمتری جای دهد و ارزان‌تر از NAND سه سطحی است که در آیفون‌های فعلی استفاده می‌شود.

منبع: همشهری آنلاین

دانش و فناوری

شناسه : 427239
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا