هشدار جدی؛ ممنوعیت اتراق ۲ روزه تهرانی‌ها کنار رودخانه‌ها

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به هشدار نارنجی هواشناسی و احتمال سیلاب گفت: مردم طی دو روز آتی از تردد و اتراق کنار رودخانه‌های فصلی پایتخت خودداری کنند.

به گزارش سرویس اجتماعی و فرهنگی جهان صنعت نیوز، حامد یزدی مهر، عصر جمعه از صدور هشدار نارنجی هواشناسی مبنی بر تشدید فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های محلی خبر داد و اظهار کرد: طبق پیش بینی سازمان هواشناسی این سامانه از فردا شنبه پنجم تا روز یکشنبه ششم خردادماه در استان تهران با مخاطراتی نظیر رگبار باران، رعد و برق، تگرگ، مه، صاعقه در استان به ویژه در نیمه شمالی و وزش باد نسبتاً شدید تا شدید با بروز گرد و خاک به طور خاص در نیمه جنوبی استان تداوم خواهد داشت.

یزدی مهر در خصوص احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل، آب گرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی هشدار داد و عنوان کرد: از مردم عزیز می‌خواهیم اکیداً در کنار مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی اتراق نکنند و از تردد در این مسیرها بپرهیزند و مسؤولان مربوطه نیز از پاک سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب روها مطمئن شوند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در خصوص احتمال مه و کاهش دید، احتمال تگرگ، وزش باد نسبتاً شدید و لغزندگی، بویژه در جاده‌های کوهستانی و احتمال ریزش سنگ در گردنه‌ها نیز هشدار داد و گفت: شهروندان ارجمند از سفرهای غیرضروری طی دو روز آینده خودداری کنند.

وی افزود: اجتناب از فعالیت‌های کوه نوردی به ویژه صعود به ارتفاعات بالادست در دستور کار همه عزیزان به ویژه کوهنوردان باشد تا خدایی ناکرده با حادثه ناگوار مواجه نشویم.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران همچنین بر ضرورت خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع نیز تاکید کرد و گفت: هشدار نارنجی صادر شده به همه دستگاه‌های خدماتی، اجرایی و امدادی ابلاغ و اعضای ستاد مدیریت بحران تا پایان فعالیت سامانه‌های پیش‌بینی شده در آماده باش کامل خواهند بود.‌

مهر

اجتماعی و فرهنگی

شناسه : 427262
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا