هشدار جدی به افرادی که چای کیسه‌ای مصرف می‌کنند

بیشتر کیسه‌های چای از کاغذ ساخته می‌شود ولی در سال‌های اخیر این کیسه‌ها از مواد پلاستیکی ساخته می‌شود که دارای پلی اتیلن ترفتالات (PET) است.

به گزارش سرویس عمومی جهان صنعت نیوز، طبق تحقیقات مختلف در دانشگاه‌های آمریکا این مسئله ثابت شده است که بسیاری از مواد به کار رفته در چای کیسه‌ای برای بدن مضر هستند و در واقع کیسه‌های چای دارای موادی به نام میکروپلاستیک‌ها هستند.

اطلاعات در خبری نوشت:بیشتر کیسه‌های چای از کاغذ ساخته می‌شوند، ولی در سال‌های اخیر کاغذ این کیسه‌ها از مواد پلاستیکی ساخته می‌شوند که دارای پلی اتیلن ترفتالات (PET) هستند که در بطری‌های آب معدنی هم یافت می‌شوند. به خاطر همین گفته می‌شود که بطری‌های آب معدنی اگر در معرض آفتاب و حرارت قرار بگیرند برای بدن سرطان ایجاد می‌کنند.

ناتالی توفنکجی (Tufenkji)، استاد مهندسی شیمی در دانشگاه مونترال، با آزمایش روی چای کیسه‌ای به این نتیجه رسیده است که بیشتر آنها موادی از این نوع را دارند. نتایجی که در مجله Environmental Science & Technology منتشر شد، هشداردهنده بود. چای کیسه‌ای را در آب داغ غوطه‌ور کردند و معلوم شد که میلیاردها ذرات میکروپلاستیک و نانوپلاستیک در یک فنجان آزاد شد.

تحقیقاتی که توفنکجی و تیمش انجام دادند بیشتر و پررنگ‌تر شد تا اطمینان حاصل شود که میکروپلاستیک ها از خود چای نمی آیند و بخاطر چای کیسه ای هستند. او گفت: محصولات دیگری مانند آب بطری و حتی ماهی و مرغ آلوده به میکروپلاستیک هستند، اما با «چای» شما به معنای واقعی کلمه پلاستیک را به نوشیدنی اضافه می کنید.

هنوز تحقیقات در مورد اینکه دقیقاً چگونه مصرف میکروپلاستیک بر انسان تاثیر می‌گذارد، وجود ندارد. سازمان بهداشت جهانی (WHO) خواستار تحقیقات بیشتر در مورد میکروپلاستیک ها در محیط و تاثیر آنها بر سلامت انسان شده است. با این حال، طبق تجزیه و تحلیل WHO، این سازمان ادعا می‌کند که میکروپلاستیک های بزرگتر از ۱۵۰ میکرومتر به احتمال زیاد توسط بدن انسان جذب نمی‌شوند. اگرچه کیسه‌های چای تایید شده‌ و ظاهراً بی‌خطر هستند، ولی تیم دانشگاه کانادایی می‌گوید که ممکن است در طولانی مدت بر بدن تاثیر منفی داشته باشد.

 خبرآنلاین

عمومی

شناسه : 427296
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا