بر اساس اعلام رئیس کل بانک مرکزی؛

میانگین قیمت مسکن شهر تهران به حدود ۸۵ میلیون تومان رسید

بر اساس اعلام رئیس کل بانک مرکزی، تورم نقطه به نقطه قیمت مسکن شهر تهران در اردیبهشت ماه برابر با ۱۲.۵ درصد بوده‌است. بر اساس این رقم به نظر می‌رسد میانگین قیمت خانه در تهران در اردیبهشت ماه به ۸۴ میلیون و ۷۳۵ هزار تومان رسیده باشد.

به گزارش سرویس مسکن جهان صنعت نیوز، محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی در جلسه شورای عالی مسکن گفت: رشد نقطه به نقطه میانگین قیمت مسکن در شهر تهران به عنوان نمایه‌ای از تغییرات قیمت مسکن در کل کشور، در اردیبهشت امسال در مقایسه با مقطع مشابه سال گذشته کاهش قابل توجهی داشت به نحوی که این شاخص در شهر تهران از ۱۰۷.۲ درصد اردیبهشت سال گذشته با کاهش قابل توجه به ۱۲.۵ درصد در اردیبهشت امسال رسید.

قیمت خانه در تهران چند شد؟

با توجه به این صحبت‌های رئیس کل بانک مرکزی و با در نظر گرفتن میانگین قیمت ۷۵ میلیون و ۳۲۰ هزار تومانی مسکن شهر تهران در اردیبهشت ماه سال گذشته، این رقم با توجه به تورم ۱۲.۵ درصدی به ۸۴ میلیون و ۷۳۵ هزار تومان رسیده باشد. همچین میانگین قیمت مسکن شهر تهران در اردیبهشت امسال نسبت به فرودین، افزایش بیش از ۳ میلیون تومانی معادل ۳.۸ درصدی را تجربه کرده است.

رکود بازار مسکن کم‌رنگ شد؟

همچنین فرزین در خصوص حجم معاملات مسکن در دومین ماه سال گفت: حجم معاملات در اردیبهشت امسال نسبت به ماه مشابه سال گذشته معادل ۱۱.۸ درصد افزایش پیدا نمود. در واقع آخرین آمارها حاکی از آن است که توأمان با افزایش حجم معاملات، رشد قیمت در بازار مسکن به میزان مطلوبی کنترل شده است.

در این جلسه همچنین گزارشی از عملکرد بانک‌های عامل د قانون جهش تولید مسکن ارائه و اعلام شد: تسهیلات ساخت مسکن در ابتدای سال ۱۴۰۲ از ۲۰۵ هزار فقره قرارداد به مبلغ ۶۸ هزار میلیارد تومان به حدود ۸۰۰ هزار فقره قرارداد به مبلغ ۲۷۵ هزار میلیارد تومان با رشد ۳۰۴ درصدی تا پایان اردیبهشت سال جاری رسیده است.

تسهیلات کمک ودیعه مسکن از ۲۲۴ هزار فقره به مبلغ ۱۳ هزار میلیارد تومان در ابتدای سال ۱۴۰۲ به حدود ۴۶۲ هزار فقره و مبلغ ۳۶ هزار میلیارد تومانی و رشد ۱۷۵ درصدی تا پایان اردیبهشت سال جاری رسیده است.

اخبار برگزیدهمسکن

شناسه : 427583
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا