خبر خوش برای دانشجویان علاقمند به معلمی

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: دانشجویان سال دوم دانشگاه‌های دیگر که تمایل دارند در دانشگاه فرهنگیان به عنوان دانشجومعلم ادامه تحصیل داده و معلم شوند؛ می‌توانند بر اساس آیین نامه در دانشگاه فرهنگیان ادامه تحصیل دهند.

به گزارش سرویس اجتماعی و فرهنگی جهان صنعت نیوز، چندی پیش رئیس دانشگاه فرهنگیان اعلام کرد که برخی دانشجویان سال سوم دانشگاه‌های غیر از فرهنگیان٬ بورسیه آموزش و پرورش می‌شوند.

علی فرهادی، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در این باره گفت: دانشجویان سال دوم دانشگاه‌های دیگر که تمایل دارند در دانشگاه فرهنگیان به عنوان دانشجومعلم ادامه تحصیل داده و معلم شوند. می‌توانند بر اساس آیین نامه و اطلاعیه دانشگاه فرهنگیان در رشته‌های مختلف و مورد نیاز به کار خود ادامه دهند.

وی افزود: دانشگاه فرهنگیان براساس آیین نامه‌ای که در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده٬ بنا به نیاز خود در رشته‌های مختلف دانشجو می‌پذیرد.

فرهادی گفت: دروسی که دانشجویان در دانشگاه خود گذرانده‌اند٬ در دانشگاه فرهنگیان لحاظ می‌شود. وی تصریح کرد: در آیین نامه آمده دانشجویانی که به هر دلیلی تمایل به تغییر رشته دارند٬ دروس گذرانده‌ آن ها بررسی و لحاظ می‌شود تا دانشجویان دروس تکراری را نخوانند.

فرهادی گفت: بخش‌های سیاستی آیین نامه طراحی شده. به محض این که تمام بخش‌های آن تکمیل شود از سوی دانشگاه فرهنگیان ارائه خواهد شد. نحوه ورود آن از طریق وزارت آموزش و پرورش اطلاع رسانی می‌شود.

فرهادی در پایان اظهار کرد: پیش بینی می‌شود این آیین نامه از مهر اجرایی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان

اجتماعی و فرهنگی

شناسه : 427721
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا