هواشناسی ۷خرداد؛ هشدار زرد تداوم بارش‌ها تا پنجشنبه در این استان‌ها

هواشناسی با صدور هشدار زرد فعالیت سامانه بارشی تا پنجشنبه از احتمال آب گرفتگی، روان آب، خسارت به محصولات کشاورزی و اختلال در حمل و نقل خبر داد.

به گزارش سرویس عمومی جهان صنعت نیوز، پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز در ارتفاعات البرز شرقی، برخی مناطق خراسان شمالی، مناطق کوهستانی گلستان، برخی مناطق اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی رگبار باران همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است.

فردا سه‌شنبه علاوه بر مناطق ذکر شده بارش‌ها ارتفاعات البرز مرکزی را در برمی‌گیرد. روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی و برخی مناطق شمال غرب کشور رگبار و رعدوبرق روی می‌دهد. روز جمعه در بیشتر مناطق کشور جو آرامی برقرار است.

طی ۵ روز آینده برای مناطقی از شمال شرق و شرق کشور به‌ویژه نوار شرقی و زابل وزش باد شدید و خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. از روز سه‌شنبه نیز در نیمه غربی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز و از پنجشنبه در نیمه شرقی کشور روند افزایش دما آغاز می‌شود.

امروز دریای خزر، دوشنبه خلیج‌فارس، سه‌شنبه و چهارشنبه خلیج فارس و تنگه هرمز مواج است.

هشدار هواشناسی از پایداری سامانه بارشی تا پنجشنبه

نوع مخاطره: رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک، در نقاط مستعد بارش تگرگ

منطقه اثر:

دوشنبه ۱۴۰۳/۰۳/۰۷: نیمه شمالی آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال استان‌های خراسان رضوی و سمنان.

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۰۳/۰۸: نیمه شمالی آذربایجان شرقی، نیمه جنوبی اردبیل و ارتفاعات مازندران.

چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۳/۰۹: آذربایجان شرقی، اردبیل و ارتفاعات استانهای زنجان، قزوین، البرز، تهران، مازندران و شمال غرب سمنان.

پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۳/۱۰: آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، شمال کردستان و ارتفاعات استانهای قزوین، البرز، تهران، سمنان، مازندران و گیلان.

اثر مخاطره: احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل، احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، احتمال مه و کاهش دید، احتمال تگرگ، وزش باد نسبتاً شدید، لغزندگی، بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی.

توصیه هواشناسی : احتیاط در سفرهای بین شهری، احتیاط در سفر با هواپیماهای سبک، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی.

وزش باد شدید در این استان‌ها

نوع مخاطره: وزش باد نسبتا شدید تا شدید در نواحی مستعد گرد و خاک

منطقه اثر:

دوشنبه ۱۴۰۳/۰۳/۰۷: خوزستان و بوشهر.

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۰۳/۰۸: بوشهر، فارس، خوزستان، ایلام، نیمه جنوبی خراسان رضوی و شرق سمنان.

چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۳/۰۹: شرق خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، بوشهر و خوزستان.

پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۳/۱۰: شرق خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان

اثر مخاطره: در مناطق مستعد گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهن‌سال

توصیه هواشناسی: احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهنسال و عدم سم یا محلول پاشی باغات و مزارع و استفاده از قیم برای نهال‌ها.

تسنیم

عمومی

شناسه : 427785
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا