زمان و جزئیات آغاز انتخاب‌رشته آزمون دانشگاه فرهنگیان

انتخاب رشته آزمون پذیرش دانشجومعلم (دانشگاه فرهنگیان) ۱۴۰۳ از فردا سه‌شنبه، هشتم خرداد آغاز و تا ۱۲ خرداد ادامه خواهد داشت.

به گزارش سرویس اجتماعی و فرهنگی جهان صنعت نیوز، از سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور، این سازمان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد پیرو اطلاعیه تاریخ ۱۴۰۲/۱۱/۰۱ در خصوص انتخاب رشته آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو- معلم سال ۱۴۰۳، «سامانه جامع آزمون سراسری» برای انتخاب کدرشته‌محل‌های دانشگاه فرهنگیان به صورت اینترنتی از روز سه‌شنبه به تاریخ ۱۴۰۳/۰۳/۰۸فعال خواهد شد و تا روز شنبه به تاریخ ۱۴۰۳/۰۳/۱۲ این روند ادامه خواهد داشت.

جزئیات ثبت نام متقاضیان در آزمون دانشگاه فرهنگیان

متقاضیان باید در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو- معلم سال ۱۴۰۳، به درگاه اطلاع رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org مراجعه و با واردشدن به سامانه جامع آزمون سراسری و با توجه به رشته محل‌های اعلام شده در دفترچه راهنمای مذکور، نسبت به انتخاب رشته‌محل‌های مورد علاقه خود اقدام کنند.

چند نکته درباره انتخاب‌رشته

داوطلبان باید به شرایط و ضوابط اختصاصی و سایر موارد مطروحه در دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو- معلم در دانشگاه فرهنگیان سال ۱۴۰۳ «مندرج در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور» که از دوشنبه به تاریخ ۱۴۰۳/۰۳/۰۷ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور قابل دسترس خواهد بود، توجه کنند.

متقاضیانی می توانند نسبت به انتخاب رشته‌های تحصیلی دانشگاه فرهنگیان اقدام کنند که در آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان در اردیبهشت‌ سال جاری (در روزهای پنجشنبه و جمعه به تاریخ ۰۶ و ۱۴۰۳/۰۲/۰۷) در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ (نوبت اول) شرکت کرده باشند.

چند توصیه به داوطلبان 

به داوطلبان توصیه می شود مطابق شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو- معلم سال ۱۴۰۳، ابتدا فرم پیش‌نویس مندرج در انتهای دفترچه مذکور را تکمیل و سپس بر اساس فرم پیش‌نویس با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور، در مدت زمان کوتاه‌تر و بدون خطا نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته‌ خود اقدام کنند.

پس از تکمیل فرم انتخاب رشته اینترنتی و دریافت کدپیگیری، یک نسخه چاپی از فرم انتخاب رشته تهیه و نزد خود نگهداری کنید.

نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ همزمان با آزمون پذیرش دانشجومعلم روزهای ۷ و ۸ اردیبهشت برگزار شد. در این آزمون در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت نام کرده‌ بودند که ۶۳ درصد آنها زن و ۳۷ درصد مرد بودند. در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو- معلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر نام نوشته بودند که از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد بودند. اکنون همه این افراد می‌توانند انتخاب‌رشته کرده و کدرشته محل‌های مد نظر را با توجه به دفترچه انتخاب‌رشته انتخاب کنند.

ایرنا

اجتماعی و فرهنگی

شناسه : 427793
لینک کوتاه :

1 دیدگاه

  1. با توجه به هزینه گزاف دانشگاه فرهنگیان به دلیل بورس نمودن دانشجو معلمان پیشنهاد می گردد. بجای حذب معلم از طریق دانشگاه فرهنگیان نخبکان ورتبه های اول تا سوم دانشگاههای خوب کشور برای شغل معلمی ودبیری جذب اموزش وپرورش شوند ودوره های مانند فنون وروش تدریس را بصورت ضمن خدمت ودر ابتدای استخدام در اموزش وپرورش بگذرانند در اینصورت دیگر نیاز به دانشگاهی مانند فرهنگیان نخواهد بود وهزینهای سنگین جذب دانشجو واستاد را در این دانشگاه، نخواهیم داشت چه بسا افرادی نه براساس علاقه بلکه بخاطر بورسیه شدن در این دانشگاه تحصیل می کنند واصلا علاقه ای به معلمی وعشق به تدریس ندارند صرفا به دلیل رفع نیاز پولی وارد دانشگاه، فرهنگیان می شود واین لطمه بزرگی است به فرزندان این کشور در اینده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا