با جاروبرقی سطلی و کاربردهایش بیشتر آشنا شوید

زمانی که انسان با تکنولوژی عجین می شود، دنیای بدون امکانات، برایش قابل تصور نیست. جاروبرقی ها که یکی از اجزای موثر در تحول تکنولوژی هستند به عنوان یک یار همیشگی در خانه ها، هتل ها، صنایع، مدارس، بیمارستان ها و هر جای دیگری که به ذهن شما خطور کند حضور دارند. در بین انواع متنوع جاروبرقی، مدل های سطلی به عنوان یکی از پرکاربردترین محصولات این شاخه معرفی می شوند. جاروبرقی سطلی که در فرم استوانه ای و ایستاده ارائه می شوند دارای یک مخزن سطلی شکل برای جمع آوری گرد و خاک و ذرات ریز هستند و ظرفیت بالایی در جمع آوری زباله دارند.

اجزای تشکیل دهنده ی جاروبرقی سطلی

این مدل مشابه سایر انواع جاروبرقی شامل الکتروموتور، پمپ مکش، سیستم فیلتراسیون و مخزن می باشد. همانطور که در مطلب آشنایی با جاروبرقی سطلی گفته شده هر یک از اجزای تشکیل دهنده ی جاروبرقی های سطلی در انواع و تعداد مختلفی در داخل بدنه آنها تعبیه می شوند که مدل های متنوع این محصول را ایجاد می کنند. دقت داشته باشید که برای یک خرید مناسب باید ابتدا نیاز های خود را بشناسید و سپس در مورد کارایی هر محصول بدانید. حال هر یک از پارامتر ها را به صورت مفصل بررسی می کنیم تا این امکان برای شما فراهم شود.

الکتروموتور:

موتور جاروبرقی ها معمولا از نوع کلکتوری هستند که به دلیل ایجاد اصطکاک، دمای موتور بالا می رود و امکان کار پیوسته و بی وقفه در این نوع موتور وجود ندارد. به همین دلیل جارو برقی های سطلی در انواع دو یا سه موتوره به بازار عرضه می شوند. مدل هایی که بیش از یک موتور دارند، معمولا مجهز به کیت اتوماتیک می باشند که در واقع این کیت علاوه بر پایش دمای موتور ها، بین آن ها یک شیفت کاری برقرار می کند تا فشار روی موتور ها را به حداقل برساند.

اجزای جاروبرقی سطلی

اما اگر نیاز شما یک جاروبرقی دائم کار یا اصطلاحا یک مکنده ی صنعتی قدرتمند است باید دستگاهی را خریداری کنید که مجهز به موتور های توربینی باشد.در این حالت، هیچ محدودیت زمانی برای استفاده از جاروبرقی نیست و می توانید ساعت های متمادی بی وقفه موتور را روشن نگه دارید.

پمپ مکش :

اساس کار جاروبرقی مبتنی بر ایجاد خلا در مخزن می باشد. به این ترتیب که ابتدا پمپ، هوای داخل مخزن را تخلیه نموده و فشار هوای منفی سبب ایجاد قدرت مکش می شود و شما می توانید با کمک نازل جاروبرقی، زباله ها را جمع آوری نمایید.

سیستم فیلتراسیون :

یکی از مهمترین بخش های یک جاروبرقی سطلی، سیستم فیلتراسیون آن می باشد. فیلتر ها از لحاظ سایز ذرات قابل فیلتر، در سه گروه دسته بندی می شوند.دسته ی اول  که با حرف L مشخص می شود قابلیت فیلتر کردن ذرات تا اندازه ی ۳ میکرون را دارند. دسته ی دوم که M نامیده می شوند می توانند ذرات تا ابعاد ۱ میکرون را فیلتر کنند. و نهایتا دسته ی سوم که بهتربن نوع فیلتر می باشد یا حرف H نمایش داده می شوند و به فیلتر های هپا معروفند می توانند ذراتی با ابعاد ۰.۳ میکرون را فیلتر کنند.

فیلتر ها را از جهت ظاهر و کاربرد نیز می توانیم به فیلتر های پاکتی، کیسه ایی، ستاره ایی و کارتریجی تقسیم کنیم.

فیلتر های پاکتی: ساده ترین نوع فیلتر قابل استفاده در جارو برقی ها می باشد که بعد از پر شدن باید آن را تعویض نموده و یک فیلتر نو جایگزین کنید.

فیلتر کیسه ای: این فیلتر ها از جنس پلی استر می باشند و می توانید برای نظافت آن ها از کمپرسور هوا استفاده کنید.

فیلتر ستاره ایی: این فیلتر ها دارای ساختار متخلخل و منسجمی بوده و مساحت فیلتراسیون بالایی دارند. فیلتر های ستاره ای می توانند قابل شستشو نیز باشند. اگر مدل ارائه شده قابلیت شستشو داشته باشد بر روی آن حرف w حک می شود و می توانید آن را با آب و مواد شوینده نظافت کنید. اما اگر قابلیت شستشو نداشته باشد، باید آن را با تکاندن و باد گرفتن نظافت کنید.

فیلتر کارتریجی: این مدل بدون آنکه فضای بزرگی اشغال کنند، سطح فیلتراسیون بالایی دارد و از عملکرد قابل قبولی برخوردار است. فیلتر های کارتریجی استوانه ایی شکل هستند و معمولا از جنس کاغذ ساخته می شوند. می توانید این نوع فیلتر را با تکاندن نظافت کنید و یا آن را تعویض نمایید.

 مخزن:

در مورد مخزن دو پارامتر مهم وجود دارد، یکی ابعاد مخزن و دیگری جنس آن می باشد. هر چه ابعاد مخزن دستگاه بزرگ تر باشد نیاز به تخلیه ی مخزن کمتر خواهد بود.لذا سایز مخزن باید متناسب با نیاز شما باشد. همچنین جاروبرقی سطلی می تواند از نوع آب و خاک و یا فقط خاک باشد. اگر شما به جمع آوری مایعات نیاز دارید باید مدل آب و خاک را انتخاب نمایید. در مدل آب و خاک ، دو مخزن جداگانه برای مایعات و جامدات در نظر گرفته شده است. همچنین جنس مخزن در این دستگاه از استیل ضد زنگ می باشد. اما در مدل های فقط خاک تنها یک مخزن زباله وجود دارد و لزومی برای ضد زنگ بودن مخزن نیست.

کاربرد جاروبرقی سطلی

مدل های سطلی دارای موارد مصرف متنوعی هستند و برای هر کاربرد خاص، محصولی متناسب دارند. به گونه ای که شما می توانید از یک جاروبرقی سطلی با بدنه ی فولادی، چرخ های بزرگ و مقاوم با قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه، فیلتر های هوای تخصصی، موتور های قدرتمند با توانایی مکش جامدات و مایعات برای امور تخصصی در صنایع سنگین استفاده کنید. در مقابل جاروبرقی های سطلی دارای مدل های سبک و کم مصرف برای مصارف خانگی نیز هستند.

کاربردهای جاروبرقی سطلی

جاروبرقی های سطلی صنعتی و نیمه صنعتی به دلیل قدرت بالای موتور، حجم مخزن مناسب، تعدد الکتروموتور ها و چرخ های مناسب گزینه ی پیشنهادی برای مواردی نظیر اماکن تجاری، مساجد، هتل ها، آزمایشگاه ها و بیمارستان ها می باشند.

مدل های سطلی گزینه های مناسب زیادی برای مصارف خانگی نیز دارند. شما با تهیه ی یک دستگاه جاروبرقی آب و خاک می توانید علاوه بر جاروکشی منزل، مبل  و فرش خود را نیز شستشو نمایید. برای این منظور کافیست که با فرچه و مواد شوینده ی مناسب سطح فرش یا مبل را شسته و سپس با نازل مخصوص، آب و رطوبت را از روی سطوح نامبرده جمع آوری نمایید.

در این مطلب سعی کردیم یک آشنایی کلی با پارامتر های موثر در انتخاب مدل مناسب در زمینه ی محصولات جاروبرقی سطلی ارائه دهیم. اما مطمئنا شما نیاز به راهنمایی های تخصصی تری دارید که می توانید از طریق کارشناسان مجموعه های فعال در این حوزه کسب کنید. یکی از فروشگاه های موفق در این زمینه آوین شاپ می باشد که با کادری مطلع و مجرب در خدمت شما مخاطبان عزیز است.

 

*** این مطلب توسط جهان صنعت نیوز نوشته نشده و انتشار آن به منزله تایید محتوا نیست.

خواندنی

شناسه : 427886
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا