سیگنال وزیر صمت؛

آزادسازی قیمت خودرو نزدیک تر از همیشه

طی دو روز گذشته چند اتفاق سناریو آزادسازی قیمت خودرو را بیش از گذشته محتمل کرده و به نظر می رسد قیمت‌گذاری صنعت خودرو به روزهای پایانی نزدیک می‌شود‌.

به گزارش سرویس خودرو جهان صنعت نیوز، عباس علی‌آبادی در پاسخ به این سوال که آیا خودروسازان به تازگی مجوز افزایش قیمت مجدد دریافت کرده‌اند؟ اظهار داشت: اگر از من بپرسید باید بگویم که ما باید به سمت اقتصاد بازار حرکت کنیم. در اقتصاد بازار دیگر هیچ رانت و انحصاری وجود ندارد.

قیمت خودرو آزاد می‌شود؟

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: اگر این کار را نکنیم تولید جاذبه نخواهد داشت و تولیدکننده را اجبار می‌کنیم که به قیمت تمام‌شده کالای تولیدی را بفروشد. این موضوع می‌تواند به تولید لطمه بزند و اگر به تولید لطمه وارد شود، زیان‌ بزرگتری در قیمت بازار خواهیم داشت و از آن طرف ممکن است به بازار صدمه جدی‌تری وارد شود.

وی بیان داشت: در حال حاضر نظام قیمت‌گذاری خودرو و کالاهایی که تابع قیمت‌گذاری است براساس قوانین و قواعدی است که شورای رقابت تعیین می‌کند و ما نیز تابع آن هستیم.

بر این اساس و با توجه به پاسخ وزیر صمت در خصوص افزایش قیمت ایران‌خودرو، به نظر می رسد آزادسازی قیمت خودرو بیش از گذشته محتمل باشد. این موضوع از یکسو با توجه به افزایش واردات خودرو طی بهار امسال و از سوی دیگر، نزدیک بودن پایان دولت سیزدهم و عدم نگرانی نسبت به واکنش منفی جامعه بیش از گذشته رنگ واقعیت به خود می‌گیرد‌.

اخبار برگزیدهخودرو

شناسه : 431324
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا