استادیوم نیوکمپ ۶۲ ساله شد

جهان صنعت نیوز: شب گذشته، استادیوم نیوکمپ ۶۲ ساله شد آن هم  همزمان با بازی ویارئال و بارسلونا در این ورزشگاه، که به برتری ۲ بر ۱ بارسلونا منجر شد.

ورزشگاه نیوکمپ که ورزشگاه خانگی تیم بارسلونا محسوب می شود درست در چنین روزی به تاریخ بیست و چهارم مارس ۱۹۵۷ به بهره برداری رسید و از آن زمان تاکنون محل برگزاری رویدادهای بزرگی بوده است که همواره یک طرف آن تیم بارسلونا بوده است.

این استادیوم که کمی کمتر از ۱۰۰ هزار نفر گنجایش دارد در برخی از دوران ها بزرگترین ورزشگاه اروپا و یکی از بزرگترین استادیوم های جهان بوده است.

این استادیوم در رنکینگ های کیفی به عنوان یک ورزشگاه ۵ ستاه در فوتبال اروپا به شمار می رود و تا کنون شاهد برگزاری رویدادهای بین المللی بزرگی بوده که بخش عمده آن ها شامل فینال های لیگ قهرمانان اروپا بوده است.

ورزشگاه خانگی تیم بارسا قبلا با عنوان رسمی «استادی دل اف سی بارسلونا» نامیده می شد اما در سال ۲۰۰۰ اعضای باشگاه تصمیم گرفتند نام «نیوکمپ» را بر آن بگذارند که خیلی هم محبوب شد و به شهرت جهانی آن اضافه شد.

قرار است که طبق تصمیم هیات مدیره باشگاه، در طرحی که به نام طرح توسعه نیوکمپ نام گرفته است تغییرات عمده ای در امکانات و ظاهر این استادیوم ایجاد شود.

نیوکمپ جدید قرار است در سال ۲۰۲۱ و در آغاز لیگ آن سال به بهره برداری برسد.

گفتنی است که سال‌های ابتدایی دهه ۱۹۵۰ میلادی، بارسلونا به دلیل افزایش شمار هواداران خود به ورزشگاهی با گنجایش بیشتر نیاز داشت.

کمپ نو در خلال سال‌های ۱۹۵۴ تا ۱۹۵۷ ساخته شد، و سازنده‌های آن نیز فرانسسک میتجانس-میرو، لورنزو گارسیا بارون و جوزپ سوتراس مائوری بودند.

بارسلونا در اولین بازی خود در نیوکمپ با بیش ۹۰ هزار تماشاگر انجام داد.

در سال  ۱۹۸۲،به مناسبت برگزاری بازی های جام جهانی ظرفیت این ورزشگاه در عمل به بیش از ۱۰۰ هزار نفر افزایش پیدا کرد اما بعد از ممنوع شدن تماشای ایستاده بازی ها ظرفیت رسمی آن که ۹۹ هزار نفر بود  مورد بهره برداری قرار گرفت.

موزه باشگاه بارسلونا هم در این ورزشگاه قرار دارد که یکی از موزه های محبوب اسپانیا به شمار می رود و سالانه بیش از ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از آن بازدید می کنند.

در این موزه بیش از ۱۴۲۰ قطعه از اشیاء مربوط به تاریخ بارسلونا به نمایش در آمده است که ۴۲۰ قطعه از آن ها مربوط به جام هایی است که بارسلونا به دست آورده است.

این ورزشگاه همچنین محلی برای برگزاری کنسرت های موسیقی و رویدادهای غیر فوتبالی است.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژهورزشی
شناسه : 50894
لینک کوتاه :

1 دیدگاه

دکمه بازگشت به بالا