بازی ایران_بلژیک رکورد مصرف اینترنت کشور را شکست

بازی ایران و بلژیک در جام جهانی ۲۰۲۶، هم‌زمان با جهش کم‌سابقه مصرف اینترنت، رکورد تازه‌ای در ترافیک شبکه کشور به ثبت رساند.

جهان صنعت نیوز،‌ بر اساس آمارهای شرکت ارتباطات زیرساخت، هم‌زمان با برگزاری دیدار ایران و بلژیک در جام جهانی ۲۰۲۶، پیک مصرف اینترنت کشور به ۷.۵۶ ترابیت بر ثانیه رسید؛ رقمی که نسبت به سقف ۵.۵ ترابیتی هفته‌های اخیر، افزایش ۳۷.۵ درصدی را نشان می‌دهد.

داده‌های ترافیکی نشان می‌دهد مصرف اینترنت در دو بازه زمانی ۲۳:۲۲ و ۰۰:۲۲ به اوج رسیده است. روند مصرف از حوالی ساعت ۲۲:۳۰ و هم‌زمان با آغاز مسابقه افزایش یافته، در بین دو نیمه با کاهش مواجه شده و سپس دوباره به سطح بالاتری بازگشته است.
در میان استان‌ها، تهران بیشترین سهم مصرف اینترنت را داشته و پس از آن تبریز در رتبه دوم قرار گرفته است. اصفهان و مشهد نیز در جایگاه‌های بعدی بیشترین مصرف داده در این بازه زمانی ثبت شده‌اند.

این در صورتی است که در دیدار ایران و نیوزیلند در هفته گذشته، حداکثر ترافیک ۵.۴۹ ترابیت بر ثانیه ثبت شد. کارشناسان علت این تفاوت را عواملی مانند زمان برگزاری مسابقه و یا رسیدن شبکه به ظرفیت اشباع در محدوده ۵.۵ ترابیتی عنوان می‌کنند.

فارس

دانش و فناوریورزشی
شناسه : 594331
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *