پس از توافقات اولیه؛ رایزنیهای فنی ایران و آمریکا از سر گرفته میشود

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان از ازسرگیری مذاکرات فنی میان تهران و واشنگتن در روزهای آتی خبر داد؛ گفتوگوهایی که با نقشآفرینی قطر و پاکستان بر اجرای تفاهمنامهها و ایجاد خط ارتباطی مستقیم متمرکز است.
بر اساس گزارش شبکه خبری الجزیره، او همچنین تصریح کرد یکی از بندهای اصلی این توافق، ایجاد یک خط ارتباطی مستقیم میان تهران و واشنگتن است تا از بروز مشکلات و سوءتفاهمات جلوگیری شود.
سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در ادامه افزود که پاکستان همچنان با کشورهای دوست و همکار در ارتباط است که سهم مؤثری در حمایت از فرآیند مذاکرات میان ایران و آمریکا داشتهاند.
وی همچنین تأکید کرد که در حال برقراری ارتباط با طرف ایرانی و آمریکایی برای اجرای مؤثر تفاهمنامه است.
این مقام پاکستانی اظهار داشت تیمهای دیپلماتیک پاکستان در حال انجام مکالمات و هماهنگیهای ادامهدار با دو طرف ایرانی و آمریکایی هستند تا اجرای مؤثر و کامل «مفاد تفاهمنامه» تضمین شود.
وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد مذاکرات فنی بین تهران و واشنگتن، با وجود استراحتهای طرفین، همچنان ادامه دارد.
این وزارتخانه همچنین تأکید کرد مذاکرات فنی بین تهران و واشنگتن در سطح کارشناسان قرار است طی روزهای آتی با میانجیگری پاکستان و قطر از سر گرفته شود.
ایسنا
لینک کوتاه :