لبنان و رژیم صهیونیستی ادعای آمریکا درباره عقبنشینی از منطقه حائل را رد کردند

در حالیکه یک مقام وزارت خارجه ایالات متحده مدعی شده بود تلآویو از بخشی از منطقه حائلی که در جنوب لبنان ایجاد کرده، به عنوان نشانهای از حسن نیت نسبت به دولت لبنان عقبنشینی کرده است، دو طرف لبنانی و صهیونیستی این موضوع را تکذیب کردند.
جهان صنعت نیوز، یک مقام ارشد صهیونیست روز پنجشنبه عقبنشینی ارتش رژیم اشغالگر از بخشی از «منطقه حائل» در جنوب لبنان را تکذیب کرد.
رسانه پخش رژیم صهیونیستی به نقل از یک مقام امنیتی تأیید کرد که «ارتش اسرائیل از جنوب لبنان عقبنشینی نکرده و هنوز در این مورد تصمیمی نگرفته است».
اسرائیل هیوم نیز به نقل از افسران اسرائیلی مستقر در موقعیتی در جنوب لبنان تأیید کرد که «هیچ دستوری برای عقبنشینی از این سمت دریافت نکردهاند».
همچنین یک مقام ارشد امنیتی لبنان گفت که مقامات هیچ اطلاعی از عقبنشینی نیروهای اسرائیلی از به اصطلاح «منطقه حائل» ندارند.
این در حالی است که رویترز روز پنجشنبه به نقل از یک مقام وزارت امور خارجه ایالات متحده گزارش داد که اسرائیل نیروهای خود را از بخشی از منطقه حائلی که در جنوب لبنان ایجاد کرده بود، عقبنشینی کرده و از ارتش لبنان خواسته بود تا در آن منطقه مستقر شود.
این مقام آمریکایی در اظهاراتی به رویترز، عقبنشینی اسرائیل را «نشانهای از حسن نیت» نسبت به دولت لبنان دانست.
وی گفت که «نیروهای ارتش لبنان اکنون باید به منطقهای که اسرائیل از آن عقبنشینی کرده است، حرکت کنند.»
این مقام آمریکایی وسعت منطقهای که اسرائیل از آن عقبنشینی کرده یا محل دقیق عقبنشینی را مشخص نکرد.
وبگاه النشره نیز در این باره نوشت: بیانیه منتسب به یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا مبنی بر اینکه اسرائیل از بخشی از منطقه حائلی که در جنوب لبنان ایجاد کرده بود، عقبنشینی کرده است از خلأ نیامده است. منابع آگاه به النشره گفتند که اسرائیل در واقع واشنگتن را از برنامههای خود برای عقبنشینی از مناطق وازانی و عین العرب و اطراف آنها مطلع کرده است، اما ارتش اسرائیل هنوز هیچ اقدام عقبنشینی از این مناطق را اجرا نکرده است. دلایل این امر هنوز مشخص نیست: آیا این به معنای به تعویق انداختن عقبنشینی به تاریخ دیگری است؟ یا لغو عقبنشینی از این مناطق؟
منبع: ایسنا
سیاسیلینک کوتاه :