آلمان: پهپادها و هوش مصنوعی محور جنگهای آینده خواهند بود

فرمانده ارتش آلمان میگوید در آینده جنگها با هوش مصنوعی و شبکههای دیجیتال هدایت میشوند.
جهان صنعت نیوز، فرمانده ارشد نیروی زمینی آلمان اعلام کرد که میدانهای نبرد در آینده تحت سلطه هوش مصنوعی، پهپادها و سامانههای فرماندهی دیجیتال خواهند بود و در عین حال، تانکها و سربازان برای حفظ و کنترل مناطق جنگی همچنان ضروری خواهند بود.
کریستیان فرویدینگ در گفتوگو با نشریه اکونومیست، آتش غیرمستقیم و توانمندیهای حملات دوربرد، پدافند هوایی، جنگ الکترومغناطیسی، همکاری سامانههای سرنشیندار و بدون سرنشین و همچنین فرماندهی و کنترل مبتنی بر هوش مصنوعی را از اولویتهای جدید نیروهای زمینی دانست.
او گفت که معتقد است ارتشهای مدرن دیگر نمیتوانند برای پردازش حجم عظیم اطلاعات میدان نبرد تنها به انسانها متکی باشند.
به گفته این مقام نظامی آلمانی، عملیاتهای نظامی آینده به شبکههای دیجیتالی متکی خواهند بود که بتوانند دادههای میدان نبرد را جمعآوری، پردازش و با استفاده از هوش مصنوعی به کار بگیرند تا سرعت عملکرد ارتش بالاتر برود.
به گفته فرویدینگ، نقش تانکها از بین نخواهد رفت، بلکه تغییر خواهد کرد و خودروهای زرهی آینده به مراکز فرماندهی برای هدایت سامانههای خودکار تبدیل خواهند شد.
با این حال او ایده میدان نبرد کاملاً خودکار را رد کرده و تأکید کرد که تصمیم نهایی درباره استفاده از قدرت نظامی همچنان توسط انسان گرفته خواهد شد.
باشگاه خبرنگاران جوان
لینک کوتاه :