چرا واریزی برخی بازنشستگان کمتر از مبلغ خالص پرداختیِ فیش خرداد است؟

سازمان تامین اجتماعی درباره علت اینکه چرا مبلغ واریزی برخی مستمریبگیران کمتر از مبلغ خالص نهایی پرداختی مندرج در فیش خرداد ماه بوده، توضیح داد.
جهان صنعت نیوز، سازمان تامین اجتماعی به پرسشهای متداول درباره متناسبسازی و افزایش حقوق بازنشستگان و مستمریبگیران سال ۱۴۰۵ مبنی بر اینکه «چرا مبلغ واریزی برخی مستمریبگیران کمتر از مبلغ خالص نهایی پرداختی مندرج در فیش خرداد ماه بوده است؟» پاسخ داده است.
براساس توضیحات سازمان، کلیه پرداختها و کسورات مستمری از جانب سازمان تأمین اجتماعی بر اساس آیتمهای درج شده در فیش حقوقی است که توسط بانکهای عامل عینا پرداخت میشود.
بر اساس بررسیهای انجام شده، بعضی از مستمریبگیرانی که حقوق خود را از بانک رفاه کارگران دریافت میکنند، پس از واریز وجه حقوق ارسالی از سازمان، اقساط خریدهای اعتباری اعم از تسهیلات وایب بانک رفاه یا فروشگاههای ارائه دهنده خرید اعتباری یا اقساطی و … مستقیما توسط بانک از حقوق واریزی کسر میشود؛ شعب یا مرکز تماس سازمان تأمین اجتماعی دسترسی به این اطلاعات و جزئیات آن ندارند.
منبع: ایسنا
اجتماعی و فرهنگیلینک کوتاه :