غریب‌آبادی: مسئولیت عاملان جنایت سردشت را با جدیت پیگیری می کنیم

معاون حقوقی و بین‌المللی وزیر امور خارجه به مناسبت سالروز بمباران شیمیایی شهر سردشت تصریح کرد، مسئولیت عاملان جنایت را با جدیت پیگیری می کنیم.

جهان صنعت نیوز، کاظم غریب‌آبادی شنبه شب ششم تیر ۱۴۰۵ در بکه ایکس و به مناسبت سالروز بمباران شیمیایی شهر سردشت نوشت: سردشت فقط قربانی بمب‌های شیمیایی نبود؛ قربانی استانداردهای دوگانه و سکوت در برابر کشورهایی (بویژه آلمان، آمریکا، انگلستان، هلند) بود که رژیم صدام را به این سلاح های غیرانسانی مسلح کردند و سپس، چشم بر رنج هزاران قربانی بستند.

وی افزود: مسئولیت عاملان این جنایت را با جدیت پیگیری می کنیم.

غریب‌آبادی: مسئولیت عاملان جنایت سردشت را با جدیت پیگیری می کنیم

نیروی هوایی عراق ۷ تیر سال ۱۳۶۶ با استفاده از بمب‌های شیمیایی، چهار نقطه پرازدحام شهر سردشت در ایران را هدف قرار داد و در پی این جنایت جنگی ۱۱۰ نفر از ساکنان غیرنظامی شهر کشته و هشت هزار نفر دیگر نیز در معرض گازهای سمی قرار گرفتند و مسموم شدند.

منبع: ایرنا

سیاسی
شناسه : 595484
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *