پولیتیکو: ونس به نماد تغییر رویکرد واشنگتن در قبال تل آویو تبدیل شده است

یک رسانه آمریکایی با اشاره به انتقادات شدید ونس از اسرائیل، مدعی شد که واشنگتن، دیگر تل آویو را از اصل «اول آمریکا» مستثنی نمی‌داند و این رژیم جایگاه خود را به‌عنوان متحد ویژه واشنگتن از دست داده است.

جهان صنعت نیوز، یک مشاور سیاسی رژیم صهیونیستی به پولیتیکو گفت که این رژیم «ساده‌لوحانه تصور می‌کرد» می‌تواند از سیاست «اول آمریکا» مستثنی باشد.

این مقام رژیم اشغالگر افزود: ما هرگز نمی‌توانستیم به مدت چهار سال از تمام سیاست‌های خارجی آمریکا مستثنی باشیم.

پولیتیکو همچنین مدعی شد که جی‌دی ونس معاون رئیس‌جمهوری آمریکا به نماد تغییر رویکرد واشنگتن در قبال تل آویو تبدیل شده است.

بر اساس این گزارش، ونس پیش‌تر به‌شدت از تل آویو انتقاد کرده و از این رژیم خواسته بود به خاطر داشته باشد که ایالات متحده «تنها متحد قدرتمند» آن است.

پولیتیکو در ادامه نوشت: بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل در سال ۲۰۲۵ پنج بار به واشنگتن سفر کرد. او در سال جاری تنها یک بار و در ماه فوریه به واشنگتن رفت و تاکنون هیچ تاریخی برای سفر دوباره وی به کاخ سفید در تقویم ثبت نشده است. همچنین تماس‌های تلفنی میان دو طرف نیز به‌طور چشمگیری کاهش یافته است.

یکی از منابع آگاه نیز به پولیتیکو گفت: فکر نمی‌کنم هنوز به بدترین وضعیت ممکن رسیده باشیم؛ اتفاقات بیشتری در راه است.

منبع: ایرنا

سیاسی
شناسه : 595677
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *