مطالبه مردمی تهیه نقشه راه مناسب سازی معابر پایتخت برای معلولان است

جهان صنعت نیوز: زهرا نژادبهرام عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران در همایش روز جهانی و هفته ملی افراد دارای معلولیت، ضمن تقدیر از تلاش‌های انجام شده برای مناسب سازی معابر پایتخت گفت: این تلاش‌ها بدون عزم جدی برای مناسب سازی معابر پایتخت به سرانجام نمی‌رسید.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران افزود:این فرصت فراهم شد تا فعالیت مشخص خود را انجام دهیم و این اتفاق مبارکی که رخ داد ناشی از این بود که دغدغه ایجاد شد که چرا شهر تهران برای تردد همه مناسب نیست.

نژاد بهرام ادامه داد:شهر تهران یک شبه ساخته نشده است که بخواهیم ظرف مدت چهار سال مناسب سازی شود برای همین از سال ۹۷ اقدام‌هایی در حوزه ساختمان و بوستان و معابر انجام شد.

او گفت:شهرداری تهران ۱۸۰۰ ساختمان دارد و کم کم اقدام‌هایی را در درون ساختار شهرداری شروع کردیم و امروز می‌توانیم بگوییم ۸ ساختمان در هر منطقه مناسب سازی شده است.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران افزود: با افزایش ۳.۶ برابری بودجه می‌توان اقدام‌های موثر تری انجام دهیم ویکی از ۳ کار مهمی که انجام دادیم این بود که حساسیت‌های اجتماعی را افزایش دهیم و امروز می‌بینیم که همه مردم خواهان مناسب سازی معابر هستند.

نژاد بهرام ادامه داد: اتفاق دیگر این بود که کاربران اصلی بر پروژه‌ها مهر تایید زدند و معلولان در کمیته مناسب سازی شرکت می‌کردند.

او گفت: اتفاق خوب دیگر عملکرد معاونت اجتماعی بود برای اطلاع رسانی‌های مثبت برای آموزش نحوه برخورد با معلولان و اتفاق خوب دیگر جلب مشارکت بخش خصوصی بود.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران افزود:درخواست ما این بود از ظرفیت بخش خصوصی برای حمل و نقل عمومی استفاده کنیم و این اتفاق را با تاکسی‌های اینترنتی را شروع کردیم و ورود بخش خصوصی برای مناسب سازی اتفاق مبارک دیگر بود.

اخبار برگزیده
شناسه : 65790
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا