ترامپ رسما شاخه فضایی ارتش آمریکا را بنیان‌گذاری کرد

به گزارش اختصاصی جهان صنعت نیوز دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، با امضای نخستین بودجه اختصاصی به نیروی فضایی، این شاخه جدید نظامی در ارتش ایالات متحده را رسما بنیان‌گذاری کرد.

ترامپ گفته فضا “جدیدترین عرصه رویاروی‌های نظامی” است و به همین جهت آمریکا قصد آن دارد تا غلبه نظامی خود را در این زمینه هم حفظ کند. این نیروی نظامی جدید زیرشاخه‌ای از نیروی هوایی آمریکا خواهد بود.

پنتاگون بیش از ۷۰ سال بود که شاخه نظامی جدیدی احداث نکرده بود.

آقای ترامپ، روز شنبه ۲۱ دسامبر، با حضور در یک پایگاه نظامی در نزدیکی واشنگتن، پایتخت، فضا را جدیدترین عرصه رقابت‌های نظامی دانست.

“با توجه به تهدیدهای بزرگی که هم اکنون متوجه امنیت ملی ماست، حفظ برتری نظامی در فضا برای ما بی‌نهایت ضروری است. ما از همه جلوتریم اما فاصله‌مان به اندازه کافی نیست هر چند به زودی فاصله این پیشتازی را بیشتر خواهیم کرد.”

به گفته رئیس جمهوری آمریکا ماموریت نیروی فضایی آمریکا ضمن دور راندن تهدیدهای نظامی علیه آمریکا، تضمین احاطه این کشور بر اصلی‌ترین نقاط سوق‌الجیشی فضا خواهد بود.

این نخستین بار است که در لایحه بودجه پنتاگون برای شاخه فضایی این وزارتخانه بودجه مستقل تخصیص می‌یابد.

ترامپ، دیروز جمعه ۲۰ دسامبر، لایحه مصوب شده بودجه نظامی آمریکا را امضاء کرد؛ این بودجه ۷۳۸ میلیارد دلار است.

قرار است سهم شاخه فضایی ارتش از این بودجه در سال نخست تاسیس آن ۴۰ میلیون دلار باشد.

ماموریت شاخه فضایی نیرو هوایی آمریکا مستقر کردن سربازان در فضا نیست بلکه بنا دارد از دارایی‌های آمریکا در فضا همچون صدها ماهواره و دستگاه ارتباطی و امنیتی و جاسوسی محافظت کند.

 

تاسیس این شاخه نظامی در پنتاگون پس از آن آغاز شد که آقای ترامپ در مقام رئیس کل قوای آمریکا، از پیشرفت‌های روسیه و چین در زمینه احاطه بر فضا به عنوان آخرین خط مقدم رویارویی نظامی خبردار شد و خواست ژنرال‌های پنتاگون برای پیشگیری از عقب ماندن آمریکا در این عرصه، اقدام کنند.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژه
شناسه : 73832
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا