بانک توسعه صادرات در کنار فعالان اقتصادی است

به گزارش جهان صنعت نیوز به نقل از ایرنا: سید حسین حسینیان ، روز سه‌شنبه در نشست تخصصی آشنایی با خدمات بانک توسعه صادرات و صندوق ضمانت صادرات ایران، گفت: این بانک به جد تابع قوانین و مقررات ابلاغی است و با توجه به اینکه در استان‌ها به صورت تک شعبه‌ای است بنابراین دستگاه‌های نظارتی همواره تمام پرونده‌های موجود در این بانک را مورد نظارت و بررسی دقیق قرار می‌دهند.

وی اظهار داشت: از دستگاه‌های نظارتی بالادستی انتظار می‌رود نگاه متفاوتی به بانک توسعه صادرات نسبت به سایر بانک‌ها داشته باشند هرچند همیشه بر سر این موضوع، بحث داشتیم اما متاسفانه این نگاه اتفاق نیفتاده است.      

حسینیان با بیان اینکه این بانک به مشتریان خود اعتماد دارد، افزود: به اذعان مشتریان، بانک توسعه صادرات دارای نیروهای پاکدست و سالم است و چون سالم کار شده بنابراین هیچ وقت دچار مشکل نشده و در واقع کارنامه بسیار روشنی دارد.

وی تصریح کرد: بنا این است بانک به شیوه‌ای سالم‌تر فعالیت کند ،به همین علت ملزم به رعایت  قوانین و مقررات دقیق و کامل است که این امر ممکن است در برخی مواقع برای مشتریان دلخوری‌هایی پیش آورد  اما با این وجود باید کار پیش برود و چاره‌ای نیست.  

حسینیان با تاکید براینکه انتظار از دستگاه های بالادستی این است که مقررات تعیین شده، مقداری سهل‌تر شود تا این بانک بتواند خدمات بهتری را به مشتریان ارایه دهد، اظهار داشت: تلاش این است که بتوانیم سهل‌تر و بهتر به صادرکنندگان و فعالان اقتصادی خدمات بدهیم.

رییس اداره کل صادرات کالا بانک توسعه صادرات با بیان اینکه هدف این بانک جلب اعتماد مشتریان است و آنان می‌توانند مسایل، مشکلات و پیشنهادات خود را به منظور دریافت هرچه بهتر خدمات بانکی با مسوؤلان بانک که همواره در دسترس هستند در میان بگذارند، گفت: این بانک تلاش وافر دارد تا تسهیلات دریافتی از سوی مشتریان در مسیر درست هزینه شود.

وی با بیان اینکه، سرمایه این بانک محدود و در ضمن در اختیار مشتریان است،  افزود: با محدودیت در سقف اعتباری مواجه هستیم و سعی بر این است که تسهیلات سقف اعتباری، به مشتریانی که عملکردی خوب داشته و دارند اختصاص یابد.

حسینیان تصریح کرد: عملیات گردش حساب به خاطر منابع مالی برای بانک نیست بلکه به این دلیل است که مشتریان هنوز زنده و پویا هستند و در عرصه کار، تلاش و فعالیت دارند.

وی افزود: این بانک، کار مشاوره‌ای نیز انجام می‌دهد و مشتریان هنگام نیاز می‌توانند با مراجعه به این بانک، خدمات مشاوره‌ای دریافت کنند و برای بهبود در امورات، راهنمایی‌های لازم را بگیرند.      

حسینیان با اشاره به اینکه بانک توسعه صادرات در ارایه تسهیلات به منظور تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان نیز پیشتاز است، تصریح کرد: این بانک از وجود ۴۰۰ میلیارد تومان برای تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان، برخوردار هست.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 74886
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا