رهبران کره شمالی یک طرح تهاجمی را بررسی کردند

به گزارش جهان صنعت نیوز: رهبر کره شمالی در نشست حزب حاکم خواستار بررسی «گزینه‌های تهاجمی» شد

رسانه‌های رسمی کره شمالی تصویری از نشست رهبر آن کشور و حزب حاکم «کارگران» در دومین روز اجلاس این حزب منتشر کرده‌اند

کیم جونگ‌اون، رهبر کره شمالی در دومین روز از نشست هیئت حاکم بر آن کشور، خواستار بررسی «گزینه‌های مثبت و تهاجمی» شده‌است. این اظهارات در پی گمانه‌زنی‌ها از احتمال خروج پیونگ‌یانگ از مذاکرات اتمی با آمریکا مطرح می‌شود.

مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهوری آمریکا از سوی دیگر گفته کشورش در برابر اقدامات احتمالی کره شمالی «ابزارهای مختلفی» دارد و آماده است.

رهبر و اعضای کمیته مرکزی حزب حاکم بر کره شمالی، از هفتم دی‌ماه گرد آمده‌اند؛ این نشست در آستانه پایان «ضرب‌الاجلی» که پیونگ‌یانگ تا پایان سال ۲۰۱۹ در مورد مذاکرات اتمی با آمریکا تعیین کرده، انجام می‌شود.

بنا بر خبر رسمی منتشر شده در خبرگزاری دولتی کره شمالی، کیم جونگ‌اون «بر لزوم آمادگی‌های مثبت و تهاجمی، در جهت تضمین کامل امنیت و استقلال کشور، و برپایه نیازهای منطبق با شرایط فعلی» تاکید کرده‌است.

او همچنین بر «وظایف دیپلمات‌ها و امور خارجی، وزارت پشتیبانی از نیروهای مسلح و ارتش جمهوری دمکراتیک خلق کره» نیز تاکید کرده‌است.

جمهوری دمکراتیک خلق کره نام رسمی کره شمالی‌ست.

بنا بر بیانیه منتشرشده در خبرگزاری رسمی کره شمالی، کیم جونگ‌اون از لزوم توسعه اقتصادی و بهود وضعیت مردم «در راستای هدف تعیین‌شده انقلاب کره» نیز سخن گفته‌است.

در خبر رسمی منتشرشده به جزئیات تصمیم‌گیری‌ها و یا آن‌چه گزینه‌های «مثبت و تهاجمی» توصیف شده، اشاره‌ای نشده است.

روزنامه رسمی کره شمالی، رودونگ شین‌مون، نیز عکس‌هایی از رهبر آن کشور در حالی‌که پیراهنی سپید بر تن دارد منتشر کرده‌است.

در ایالات متحده، رابرت اوبرین، مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ، به شبکه ای‌بی‌سی گفته کشورش آماده اقدامات احتمالی از سوی پیونگ‌یانگ است.

آقای اوبرین می‌گوید اگر حکومت کیم جونگ‌اون دست به انجام آزمایش نظامی، برای نمونه آزمایش یک موشک دوربرد بزند «ما را عمیقا ناامید خواهد کرد. و ما این ناامیدی را ابراز خواهیم کرد».

با فرا رسیدن هفته‌های پایانی سال ۲۰۱۹ کره شمالی نیز بر فعالیت‌های نظامی خود افزوده و «ضر‌ب‌الاجلی» را نیز تا پایان امسال برای ایالات متحده تعیین کرده تا «پیشنهادی عملی» در روند مذاکرات اتمی ارائه کند. آمریکا خواستار ادامه مذاکرات شده، و ضرب‌الاجل را رد کرده‌است.

گروهی از تحلیل‌گران می‌گویند احتمال دارد کره شمالی دست به انجام یک آزمایش موشکی جدی، برای نمونه یک موشک بالیستیک میان‌برد یا دوربرد بزند. در عین حال ممکن است از مذاکرات اتمی با آمریکا نیز خارج شود.

کره شمالی پس از مذاکرات بین دونالد ترامپ و کیم جونگ‌اون، و توافق اولیه برای حرکت در مسیر پاکسازی اتمی، از آزمایش هسته‌ای و آزمایش موشک‌های میان‌برد، دوربرد و قاره‌پیما دوری کرده بود.

با این حال توافقات بین ترامپ و کیم و دیدارهای تاریخی آن‌ها نتایج ملموسی همراه نداشت؛ پیونگ‌یانگ اقدامی چشم‌گیری در روند خلع سلاح اتمی کرده است و تحریم‌ها علیه کره شمالی نیز برچیده نشده‌اند.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژه
شناسه : 77425
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا