شاخص بورس از هفته آینده وارد فاز صعودی می‌شود

به گزارش جهان صنعت نیوز به نقل از ایرنا: مهدی ساسانی امروز  یکشنبه  گفت: بعد از رشدی که از آبان ماه برای بازار شاهد بودیم برخی از سرمایه‌گذاران انتظار یک سری اصلاح را در بازار داشتند و به دنبال بهانه‌ای برای افت شاخص بورس بودند.

وی ادامه داد: در بازار هفته گذشته با کوچکترین خبری شاهد رفتارهای هیجانی بر بازار معاملات از سوی سهامداران بودیم.

مهدی ساسانی خاطرنشان کرد: سه شنبه هفته گذشته قبل از اینکه جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شود برخی از سرمایه‌گذاران با تصور اینکه شاید FATF در مجلس رد شود اقدام به فروش سهام و رفتارهای هیجانی کردند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: ترور سردار سلیمانی که روز جمعه رخ داد و به نوعی روز تعطیل برای بازار محسوب می‌شد به همین دلیل همه را شوکه کرد و تاثیر خود را بر بازار نشان داد.

به گفته وی، برای سهامدارانی که انتظار اصلاح را در بازار می‌کشیدند بهانه‌ای جور شد تا اقدام به عرضه سهام خود در بازار کنند.

ساسانی فشار فروش در بازار روز گذشته را طبیعی دانست و افزود: در همه جای دنیا وقتی چنین اتفاقی رخ دهد شاهد همچین واکنشی در بازارهای مالی خواهیم بود.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه از روز سه شنبه روند معاملات در بازار متعادل می‌شود، گفت:هیچ اتفاق ناگوار اقتصادی برای بازار سرمایه رخ نداده و شهادت سردار سلیمانی یک ریسک خارج از بازار بوده که تاثیرات کوتاه مدت داشته و شرایط به زودی متعارف خواهد شد.

ساسانی افزود: بازارهای دیگر با این اتفاق یک واکنشی از خود نشان دادند و رشدی را تجربه کردند که آن هم حاصل هیجان بود زیرا از روز گذشته قیمت‌ها به قبل بازگشتند و روند نزولی را در پیش گرفتند.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه بازارهای دیگر از پتانسیل رشدی که در بازار سرمایه حاکم است برخوردار نیستند، گفت: اگر سرمایه‌گذاران حتی سهام خود را در منفی بفروشند بعد از یک بررسی اجمالی متوجه می‌شوند که بازار سرمایه کماکان بهترین بازدهی را در چند ماه آینده خواهد داشت و دوباره برای سرمایه‌گذاری به همین بازار باز خواهند گشت.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانبانک و بیمه
شناسه : 80174
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا