ماهواره‌های ظفر ۱ و ۲ امروز راهی پایگاه فضایی می‌شوند

جهان صنعت نیوزمحمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران ، در حساب کاربری خود در توئیتر نوشته «ماهواره‌های ظفر ۱و۲ که تست‌های موفق خود را پشت سر گذاشته‌اند، امروز راهی پایگاه فضایی می‌شوند تا به زودی فرآیند قرار گرفتن آنها در مدار طی شود».

آقای آذری جهرمی افزوده «این ماهواره‌ و ماهواره‌بر هر دو یک گام تحقیقاتی مهمند».

وزیر ارتباطات در حساب کاربری خود در اینستاگرام هم نوشته «ماهواره ظفر امروز به پایگاه فضایی منتقل می‌شود و ماهواره بر «سیمرغ ایرانی» هم تکنولوژی پیچیده‌ای دارد که کارهای آن به اتمام رسیده است.»

او اما تاریخی برای پرتاب ماهواره‌ها اعلام نکرده‌است.

رئیس سازمان فضایی ایران، اوایل مهر ماه از پرتاب سه ماهواره به فضا تا اوایل زمستان خبر داده بود و گفته بود «از این ماهواره‌ها در بخش‌های گوناگونی از جمله ناوگان دریایی و یا در زمان وقوع بحران‌ها استفاده می‌شود».

مرتضی براری، معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فضایی ایران، نام این ماهواره‌ها را «پارس ۱، ظفر و ناهید» اعلام کرده بود.

ایران در خرداد ماه برای سومین بار تلاش کرد ماهواره «ناهید ۱» را به فضا پرتاب کند، اما به دلیل «انفجار در سکوی پرتاب» موفق به این کار نشد.

در دی‌ماه سال ۹۷ نیز اعلام شد موشک حامل ماهواره «پیام» را به فضا پرتاب کرده‌اند، اما این موشک به سرعت کافی نرسیده و پرتاب ناموفق بوده‌است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در شهریور ماه سازمان فضایی ایران، پژوهشگاه هوافضای ایران و مرکز تحقیقات هوافضای ایران را «در راستای فشار برای توقف برنامه هسته‌ای ایران» به فهرست‌ تحریم‌های خود افزود.

این وزارت‌خانه در اول آذر ماه نیز خود وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران، را به دلیل «قطع اینترنت» در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژهدانش و فناوری
شناسه : 83755
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا