ایمیدرو می‌تواند قطب علم و فناوری حوزه معادن و صنایع معدنی کشور شود

به گزارش خبرنگار جهان صنعت نیوز: سورنا ستاری افزود: خوشحالم که امروز طرح پایلوت استحصال عناصر نادر خاکی در مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران به نتیجه لازم رسیده است و البته از این به بعد باید بخش خصوصی پیشقدم شود و با سرمایه‌گذاری به توسعه موضوع کمک نماید.

وی ادامه داد: عناصر نادر خاکی و هم چنین عناصر استراتژیک دارای ارزش افزوده بسیار بالایی هستند؛ وقتی که قدرت دانش روی مواد اولیه می‌نشیند می تواند ارزش آنها را ارتقاء ببخشد.

ستاری تصریح کرد: ما نباید سنگ خام بفروشیم، این هنر نیست و همچنین نباید کشور را با خام فروشی نفت اداره کنیم آن هم کشوری که دارای نیروی انسانی زبده است و در شاخص‌های عمومی نیروی انسانی رتبه های دوم و سوم دنیا را به خود اختصاص داده است.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در مذاکراتی که با رضا رحمانی، وزیر صنعت معدن و تجارت و همچنین استاندار البرز داشتیم قرار بر این شد که شهرک صنعتی کاوش به عنوان قطب علمی و فناوری کشور در دستور کار قرار گیرد و در همین راستا با همکاری یکدیگر زیرساخت‌های لازم را در این شهرک ایجاد کنیم.

ستاری گفت : استان البرز قطب بیوتکنولوژی کشور است و بزرگ‌ترین واحدهای های صنعتی این حوزه در سطح منطقه و حتی آسیا در این استان مستقر هستند و ما بالای ۲۴ نوع داروی بیوتکنولوژی را فقط در این استان تولید می‌کنیم.

وی اضافه کرد: سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) می تواند قطب توسعه علم و فناوری در حوزه معادن و صنایع معدنی در این منطقه باشد و این مرکز می‌تواند به عنوان شتاب دهنده، شرکت های دانش بنیان و استارت آپی را مورد حمایت قرار دهد.

ستاری تاکید کرد: با سرمایه‌گذاری دولت، محصول پژوهشی خوب به دست نمی آید، ضرورت دارد بخش خصوصی در این حوزه سرمایه‌گذاری کند تا ما به نتایج بهتری دست پیدا کنیم.

در حال تکمیل….

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژهصنعت و معدن
شناسه : 85973
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا