تداوم تنش در بازار طلا و ارز

به گزارش خبرنگار جهان صنعت نیوز ، بر اساس این گزارش قیمت طلای ۱۸عیار در بازار تهران امروز با رشد ۱۴ هزار تومانی به ۵۴۰ هزار و ۹۰۰ تومان ، قیمت طلای ۲۴ عیار با رشد ۱۹ هزار تومانی۷۳۰ هزار و ۵۰۰ تومان و هر مثقال طلا با رشد ۶۰ هزار تومانی ۲ میلیون و ۳۷۳ هزار تومان رسید. همچنین سکه تمام‌‌ بهار آزادی در بازار تهران امروز ۵ میلیون و ۳۷۵ هزار تومان معامله شد که نسبت به روز گذشته رشد ۷۰هزارتومانی را تجربه کرده است و سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز ۵ میلیون و ۳۷۰ هزار تومان معامله شد.

در این بین فعالیت دلالان این حوزه رونق بیشتری گرفته به طوری که خرید در بازار ارز به نسبت فروش بیشتر شده است.

در این خصوص بررسی ها ، حاکی از تاثیرگذاری جو روانی FATF  بر نوسانات بازار حکایت داشته که این موضوع به همراه انتخابات نمایندگان مجلس نیز بر بازارهای مختلف همچون بازار طلا ، سکه و ارز تاثیر گذاشته است.

در بازار آزاد قیمت نیم ‌سکه بهار آزادی ۲ میلیون و ۷۹۰ هزار تومان، قیمت ربع‌سکه ۱ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان و قیمت سکه گرمی ۹۵۰ هزار تومان فروخته می‌شود. قیمت طلای ۱۸عیار هم ۵۴۰ هزار و ۹۰۰ تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت ۱۶۱۱ دلار معامله می‌شود.

قیمت دلار و سکه در بازار ازاد

همچنین در بازار ارز نیز هر درهم عمارات ۳ هزار و ۹۸۵ تومان، یورو  ۱۵ هزار و ۴۱۱ تومان و قیمت پوند انگلیس ۱۸ هزار و ۸۳۵ تومان تعیین شده و به ‌فروش می ‌رسد.

صرافی‌های بانک‌ها امروز چهارشنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم  ۱۴ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام کرده‌اند اما این نرخ در سطح بازار به مرز ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان هم رسیده است. این در حالی است که صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۴ هزار و ۱۰۰ تومان خریداری می‌کنند ، بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت خرید یورو در این صرافی‌ها ۱۵ هزار و ۳۰۰ تومان است و فروش ان نیز در صرافی‌های بانک‌ها ۱۵ هزار و ۴۰۰ تومان اعلام شده است .

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 89839
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا