اظهار نظرات کرونایی که گران تمام شد

به گزارش جهان صنعت نیوز:   براساس خبرهای واصله، علی عادلی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی قم و به همراه رئیس دانشکده علوم پزشکی اردبیل برکنار شدند.این برکناری ها در حال اتفاق افتاد سیدحسن عادلی پزشک فوق تخصص بیماری های ریه، اخیرا مصاحبه ای با برنامه اینترنتی ای داشت واز عملکرد پزشکان قمی در قبال شناسایی اولین فوتی ویروس کرونا در کشور تقدیر کرد.

عادلی در این گفت و گو در مورد روند شناسایی ویروس کووید-۱۹ در کشور گفت: « ما در سی‌ام بهمن ماه، موارد مشکوک به کرونا را آزمایش کردیم و به تشخیص رسیدیم. در صورتی که استان‌های دیگر نیز بر خلاف پروتکل های وزارت بهداشت، از موارد مشکوک آزمایش می‌گرفتند، یقینا به عفونت کروناویروس می‌رسیدند.»

گفته می شود علاوه بر این مصاحبه، مخالفت صریح با دخالت روزافزون حوزه علمیه و روحانیون در امور پزشکی و بیمارستانی و عدم همکاری با حوزه قم در برگزاری جلسات مشترک با مدعیان طب اسلامی از دلایل اصلی برکناری این پزشک است.

این برکناری در حالی صورت گرفته است که عادلی به عنوان رئیس سازمان نظام پزشکی قم و فوق تخصص ریه از بدو شروع کرونا در قم، به صورت تمام وقت درگیر درمان بیماران بود و با توجه به مقبولیت وی در جامعه پزشکی با مدیریت قوی توانسته بود این بیماری را در سطح قم کنترل کند.

بنا بر اخبار، وی از یکسو با فشار حوزه علمیه قم، و از سوی دیگر با تشدید فشار مقامات وزارت بهداشت برکنار شده است.گفته می شود، رییس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز به خاطر عدم برکناری رییس بیمارستان امام خمینی استان برکنار شده است.

دکتر اسماعیل فرزانه رییس بیمارستان امام خمینی نهم فروردین ماه نسبت به آمار مبتلایان انتقاد وارد کرد و گفت:« آمار منتشر شده تنها گوشه ای از واقعیت است. آمار رسمی مبتلایان بسیار بیشتر از مقداری است که اعلام می شود حدود هزار نفر در سی تی اسکن در اردبیل مثبت شده اند اما در آمار اعلام نشده اند.

این اظهار نظر باعث به راه افتادن موج انتقادات به وی بود و پس از این صحبت‌ها فشار زیادی برای برکناری فرزانه به وجود آمد، که با مخالفت قدرت اخوان اکبری رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل دفع شد و این دفاعیه باعث برکناری خود اخوان از این کسوت شد.

اخوان اکبری که به کرونا مبتلا شده و نجات یافت؛ نهایتا این گونه قربانی سیستم مدیریت شد.گفتنی است با حکم وزیر بهداشت دکتر شهرام حبیب‌زاده به عنوان سرپرست این دانشگاه منصوب شده است.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژه
شناسه : 99869
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا