همچنان دولت مخالف است؛

به جاماندگان سهام عدالت نمی رسد

گفته می شد امسال به ۳.۵ میلیون نفر از جاماندگان،‌ سهام عدالت تخصیص می یابد. اما رئیس سازمان خصوصی سازی از مخالفت دولت خبر داد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، در قانون بودجه ۱۴۰۱ دولت مکلف به شناسایی جاماندگان سهام عدالت سه دهک کم درآمد جامعه شد. جامعه آماری ۳.۵ میلیون نفری هم از سوی سازمان خصوصی سازی در خرداد سال قبل شناسایی و اعلام شد.  اواخر اسفند گذشته هم اعلام شد که معاون حقوقی رئیس جمهور با دادن سهام عدالت به این افراد مخالفت کرد.

اخیرا هم برخی رسانه ها به اشتباه مصوبه دولت در ۲۳ بهمن سال قبل را با امضای معاون اول به عنوان تصمیم دولت برای دادن سهام‌عدالت اعلام کردند

اما حالا رئیس سازمان خصوصی سازی گفته است که آخرین تصمیم همان مخالفت معاون حقوقی ریاست جمهوری است.

سهام شرکت‌های مس، فولاد و فارس به سهام عدالت می رسد؟

آنگونه که رئیس سازمان خصوصی سازی گفته، معاون حقوقی ریاست جمهوری، وزارت صمت و وزارت نفت با اختصاص سهام مس، فولاد و فارس برای جاماندگان سهام عدالت مخالفت کردند.

همچنان در مورد تخصیص سهام عدالت به جاماندگان، ابهامات زیادی وجود دارد.

قربان زاده گفت: معاونت حقوقی ریاست جمهوری، وزارت نفت و وزارت صمت با اختصاص سهام دولت در سه شرکت مخالف است. این سه شرکت عبارتند از پتروشیمی خلیج فارس، ملی مس وفولاد مبارکه. در حقیقت بعد از این موضوع خبر جدیدی نیست.

آنگونه که رئیس سازمان خصوصی سازی اعلام کرده دولت سه غیر از این سه شرکت سهام زیاد دیگری ندارد.

قربان زاده تاکید کرد که در خصوص اختصاص سهام‌عدالت به جاماندگان در سال جاری هم باید ببینیم در قالب قانون بودجه ۱۴۰۲ چه تکلیفی آمده است.

منبع: فارس

 

اخبار برگزیدهبورس

شناسه : 344078
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا