اجاره پانسیون در تهران: کارکردن فقط برای جای خواب!

هزینه اجاره اتاق در خوابگاه‌های مناطق مرکزی تهران بسته به تعداد نفرات از 2 تا 10.6 میلیون تومان متغیر است که بخش قابل‌توجهی از حقوق ماهانه کارمندان و کارگران را شامل می‌شود.

جهان صنعت نیوز – بررسی‌ها نشان می‌دهد برای اجاره اتاق در خوابگاه‌ها و پانسیون‌های مناطق مرکزی تهران، هزینه‌ها برای اتاق یک نفره از ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و برای اتاق‌های هشت نفره از ۲ تا ۳ میلیون تومان متغیر است. این هزینه‌ها برای کارمندان و کارگران که حقوق وزارت کار سال ۱۴۰۳ معادل ۹ میلیون و ۴۶۶ هزار تومان را دریافت می‌کنند، به ترتیب حداقل ۶۸.۶۸ درصد و حداکثر ۱۱۲.۰۲ درصد از حقوق ماهانه برای اتاق یک نفره و حداقل ۲۱.۱۳ درصد و حداکثر ۳۱.۷۰ درصد برای اتاق هشت نفره را به خود اختصاص می‌دهد. همچنین، خوابگاه‌های پسرانه به دلیل تفاوت در میزان تقاضا، امکانات و نگرانی‌های امنیتی، معمولاً قیمت کمتری نسبت به خوابگاه‌های دخترانه دارند.

هزینه‌های اجاره اتاق در خوابگاه‌ها و پانسیون‌های تهران

سرویس مسکن: بررسی‌ها نشان می‌دهد که برای اجاره یک تخت خواب در اتاق یک نفره در مناطق مرکزی تهران، باید حداقل ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و حداکثر ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان پرداخت شود. این هزینه‌ها برای اتاق‌های هشت نفره حداقل ۲ میلیون و حداکثر ۳ میلیون تومان است.

اجاره اتاق یک نفره بیش از یک ماه حقوق !

با توجه به حقوق وزارت کار سال ۱۴۰۳ که ۹ میلیون و ۴۶۶ هزار تومان است، اجاره یک اتاق یک نفره حداقل ۶۸.۶۸ درصد و حداکثر ۱۱۲.۰۲ درصد از حقوق ماهانه را به خود اختصاص می‌دهد. این در حالی است که اجاره اتاق هشت نفره حداقل ۲۱.۱۳ درصد و حداکثر ۳۱.۷۰ درصد از حقوق ماهانه را شامل می‌شود.

 تفاوت قیمت خوابگاه‌های دخترانه و پسرانه

خوابگاه‌ها و پانسیون‌های پسرانه معمولاً قیمت کمتری نسبت به خوابگاه‌های دخترانه دارند. این تفاوت قیمت به عواملی همچون میزان تقاضا، نوع امکانات ارائه شده و نگرانی‌های امنیتی مرتبط با خوابگاه‌های دخترانه بستگی دارد.

 اجاره پانسیون در تهران چند؟

بررسی آگهی‌های نشان می‌دهد برای اجاره پانسیون و خوابگاه در مناطق مرکزی تهران باید ماهانه از ۲ تا۱۱ میلیون تومان هزینه کنید.

به عنوان مثال اجاره اتاق تک نفره در حوالی میدان هفت تیر حدود ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خواهد بود. یک خوابگاه در حوالی میدان انقلاب برای اجاره اتاق یک نفره ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان اجاره دریافت می‌کند. اجاره یک اتاق ۸ نفره در خیابان بهشتی حدود ۲ میلیون تومان است. برای یک اتاق ۸ نفره در حوالی میدان انقلاب باید ۳ میلیون اجاره پرداخت کنید.

اجاره پانسیون

اکوایران

مسکن

شناسه : 440173
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا