جو بایدن از انتخابات ریاست‌ جمهوری آمریکا کنار رفت

جو بایدن تصمیم به کنار رفتن از رقابت برای دوره دوم ریاست‌جمهوری گرفت و این تصمیم، وضعیت نامزدی حزب دموکرات را چند ماه قبل از انتخابات نوامبر به بلاتکلیفی برد.

جهان صنعت نیوز – جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، تصمیم به کنار رفتن از رقابت برای دوره دوم ریاست‌جمهوری گرفت، تصمیمی که چند ماه قبل از انتخابات نوامبر و در رقابت با دونالد ترامپ، نامزدی که بایدن او را تهدیدی برای دموکراسی آمریکا می‌داند، حزب دموکرات را به وضعیت بلاتکلیفی دچار کرد.

فشارهای داخلی و نگرانی‌های عمومی

بایدن این تصمیم را پس از چند هفته فشار از سوی رهبران و سازمان‌دهندگان حزب دموکرات که به تدریج هیچ راهی برای پیروزی نمی‌دیدند، اعلام کرد. عملکرد ضعیف او در مناظره اخیر و ظاهرهای ناهماهنگ در مجامع عمومی، نگرانی‌های رای‌دهندگان را درباره سن و توانایی او برای خدمت چهار سال دیگر افزایش داد.

دوره‌ای خاص در سیاست آمریکا

تصمیم بایدن برای کنار رفتن از رقابت، در حالی که همچنان به عنوان رئیس‌جمهور باقی می‌ماند، یک دوره خاص در سیاست آمریکا را به پایان می‌رساند و آخرین بخش از فصل انتخابات پرآشوب را رقم می‌زند. در همین حال، ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین و نامزد جمهوری‌خواه، به سختی از یک حمله به جان خود در گردهمایی انتخاباتی در پنسیلوانیا جان سالم به در برد که منجر به زخمی شدن او و کشته شدن یک تماشاگر شد. بایدن، پس از درخواست آرامش در پی این حمله، هفته گذشته دوباره به مسیر کمپین بازگشت تا تلاش کند نامزدی خود را نجات دهد و به شکاکان پاسخ دهد.

اخبار برگزیدهسیاسی

شناسه : 440423
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا