تلفن همراه در بازار نایاب می‌شود؟

به گفته رئیس انجمن تلفن همراه تخصیص ارز به واردات تلفن همراه به بیش از ۱۵۰ روز رسیده‌است. موضوعی که منجر به کمبود و افزایش قیمت موبایل در بازار شده است.

جهان صنعت نیوز – عبدالمهدی اسدی، رئیس انجمن تلفن همراه، از عدم شفافیت در تخصیص ارز برای واردات تلفن همراه گلایه کرد. و گفت که به رغم تلاش‌های انجمن برای دریافت آمار دقیق و پیگیری‌های متعدد، وضعیت واردات هنوز مبهم است. وی اشاره کرد که تخصیص ارز به مدت بیش از ۱۵۰ روز به تعویق افتاده. و بسیاری از شرکت‌ها با کمبود کالا و مشکلات جدی مواجه‌اند. اسدی هشدار داد که عدم تأمین ارز می‌تواند. به تعطیلی شرکت‌ها و تعدیل نیرو منجر شود.

عدم شفافیت در تخصیص ارز واردات تلفن همراه

عبدالمهدی اسدی، رئیس انجمن تلفن همراه، تبلت و لوازم جانبی. به تازگی از گلایه‌های واردکنندگان تلفن همراه از عدم شفافیت در تخصیص ارز خبر داده است. به گفته وی، حدود دو ماه پیش نامه‌ای از بیش از ۲۰۰ واردکننده به انجمن موبایل ارسال شده. که در آن نسبت به نبود شفافیت در واردات تلفن همراه از سال ۱۴۰۰ به بعد ابراز نگرانی کرده‌اند.

اسدی اظهار داشت که پیش از دریافت این نامه، انجمن تلاش‌های زیادی برای دریافت آمار دقیق واردات موبایل از دولت انجام داده. اما نتایج مطلوبی حاصل نشده است. نامه‌های مذکور به نهادهای مختلف نظارتی، اجرایی و امنیتی ارسال شده. و جلسات متعددی با شورای رقابت، بازرسی کل کشور و قوه قضائیه برگزار گردیده است.

ابهام در وضعیت واردات موبایل

وی در ادامه به وضعیت کنونی واردات موبایل اشاره کرد و گفت که عدم شفافیت در این حوزه سوالاتی جدی ایجاد کرده است. با وجود ثبت دقیق کالاها در سامانه‌های مختلف، شفافیت لازم از سوی دولت وجود ندارد و مشخص نیست که چه مقدار ارز به شرکت‌ها تخصیص یافته و آیا این تخصیص به طور برابر صورت گرفته است.

کمبود تلفن همراه در بازار و تعطیلی شرکت‌ها

اسدی تصریح کرد که در حال حاضر بسیاری از شرکت‌ها با کمبود کالا مواجه‌اند و برخی نیز تعطیل شده یا تعدیل نیرو کرده‌اند. به گفته وی، مقرر بود که تخصیص ارز در ۶۰ روز انجام شود، اما اکنون این مدت به بیش از ۱۵۰ روز رسیده و بازار با کمبود جدی کالا روبروست.

اخبار برگزیدهصنعت و معدن

شناسه : 440527
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا