در مراسم تحلیف پزشکیان چه گذشت؟

مقامات لشکری و کشوری به منظور شرکت در مراسم تحلیف چهاردهمین دوره ریاست جمهوری حضور در صحن مجلس حضور پیدا کردند.

به گزارش سرویس سیاسی جهان صنعت نیوز، مراسم تحلیف چهاردهمین دوره ریاست جمهوری از ساعت ۱۶ امروز ( سه شنبه نهم مرداد ماه) در مجلس شورای اسلامی آغاز می‌شود.

مقامات و هیات های خارجی از بیش از ۱۱۰ نقطه جهان خود را برای شرکت در این مراسم به تهران رسانده اند.

در کنار مهمانان خارجی، مقامات لشکری و کشوری از جمله روسای قوا، اعضای شورای نگهبان، فرماندهان عالی رتبه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم حضور دارند.

سید وحید حقانیان، محمد شریعتمداری، سید عباس عراقچی، علی اکبر احمدیان، سیامک ره پیک، سردار قاآنی، عباسعلی کدخدایی، محمد مخبر، محمدی گلپایگانی، سرلشکر باقری، سردار رحیم صفوی، سردار سلامی، غلامحسین اسماعیلی، امیر آشتیانی، علیرضا زاکانی، احمد وحیدی، و سردار رادان از جمله مهمانان و مقاماتی هستند که تا این لحظه برای شرکت در مراسم تحلیف در مجلس شورای اسلامی حضور پیدا کردند.

غلامعلی حداد عادل، سیداحمد خاتمی، محمدجواد ظریف، صالحی امیری، علی طیب نیا، حجت الاسلام ناطق نوری، محمدرضا عارف، آیت الله آملی لاریجانی و حسن روحانی نیز از دیگر مقاماتی هستند که تا این لحظه در صحن مجلس حضور یافته اندد.

زینب سلیمانی، آیت الله موحدی کرمانی، سعید جلیلی، محمدرضا باهنر، حجت الاسلام محسنی اژه ای، زلفی گل، حجت الاسلام خطیب، هادی طحان نظیف، علی باقری، مهدی چمران، حسین دهقان، حجت الاسلام سید حسن خمینی، آذری جهرمی، پرویز فتاح و زهرا پزشکیان نیز در مراسم تحلیف چهاردهمین دوره ریاست جمهوری شرکت کرده اند.

در مراسم تحلیف علاوه بر روسای قوای مقننه و قضائیه، مسئولان و مقامات ارشد کشور،‌ مهمان‌های خارجی در سطوح مختلف حضور دارند.

مراسم تحلیف مسعود پزشکیان آغاز شد

طبق اعلام روح‌الله متفکر آزاد عضو هیات رییسه مجلس، دستور کاری امروز مجلس به شرح زیر است.

تلاوت آیاتی از کلام الله مجید (سوره مبارکه نحل آیات ۸۹ تا ۹۱)

خیرمقدم و بیانات رئیس مجلس شورای اسلامی

بیانات رئیس قوه قضائیه

انجام مراسم تحلیف رئیس جمهوری اسلامی ایران

بیانات رئیس جمهوری اسلامی ایران

نطق پایانی رئیس مجلس شورای اسلامی

رهبر معظم انقلاب اسلامی یکشنبه ۷ مرداد حکم تنفیذ ریاست‌جمهوری دوره چهاردهم را به مسعود پزشکیان اعطا کردند.

برخی از مهمانان خارجی پیش از مراسم تحلیف در حضورهایی جداگانه با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی، محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی و مسعود پزشکیان رییس جمهور دیدار کردند.

این رویداد مهم خبری را بیش از ۶۰۰ خبرنگار، عکاس و فیلمبردار از رسانه های داخلی و خارجی پوشش خواهند داد.

این مراسم هم چنین با حضور مهمانان داخلی اعضای شورای نگهبان رؤسای قوا و نمایندگان مردم ایران برگزار می شود و رئیس جمهور منتخب در صحن علنی مجلس و با حضور نمایندگان آیین سوگند را انجام می‌دهند.

ساعتی پیش از آغاز رسمی؛ با ورود مهمانان و استقیال محمدباقر قالیباف از ایشان به ساختمان مجلس شورای اسلامی این مراسم آغاز شد.

سپس سران و مقامات کشورهای خارجی حاضر در مراسم تحلیف رییس‌جمهور با مسعود پزشکیان و محمدباقر قالیباف و غلام حسین محسنی اژه ای عکس یادگاری گرفتند. و مراسم ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه با تلاوتی آیاتی از قرآن و نواخته شدن سرود جمهوری اسلامی آغاز شد.

قالیباف: متعهد می‌شویم دولت را حمایت کنیم

پس از آغاز رسمی مراسم محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی با خوشامدگویی به مهمانان داخلی و خارجی گفت: امروز همه ما متعهد می شویم در راه پیشرفت و تحقق آرمانهای انقلاب دولت را یاری کنیم.

وی اظهار داشت: مجلس از همه ابزارها استفاده می‌کند تا از دولت در مسیر دشوار پیش رو حمایت کند.

پس از آن حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای رییس قوه قضاییه سخنرانی کرد.

در ادامه مسعود پزشکیان رییس جمهور برای پاسداری از نظام و قانون اساسی سوگند یاد کرد.

پزشکیان: با دوستان مروت با دشمنان مدارا

وی سپس در سخنرانی خود بخش وسیعی از سخنانش را به دفاع از مردم غزه و فلسطین اختصای داد که مورد تشویق های متعدد حضار قرار گرفت.

رییس جمهور هم چنین با خواندن این بیت که با دوستان مروت با دشمنان مدارا، تاکید کرد که ما خواهان آرامش در کشور و منطقه هستیم.

با تشکر مجدد رییس مجلس از حاضران ، این مراسم به پایان رسید.

اخبار برگزیدهسیاسی

شناسه : 442493
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا