انجمن قلب آمریکا : رژیم فستینگ خطر سکته قلبی را ۹۱ درصد افزایش می‌دهد

آنگونه که انجمن قلب آمریکا اعلام کرده، بر اساس تحقیقات جدید رژیم فستینگ  خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی را تا ۹۱ درصد افزایش می‌دهد.

جهان صنعت نیوز – مطالعه‌ای روی بیش از ۲۰ هزار بزرگسال نشان داد افرادی که از برنامه‌ی غذایی محدود به ۸ ساعت پیروی می‌کنند (که نوعی از روزه‌داری متناوب یا همان رژیم فستینگ است)، ۹۱ درصد خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی در آنها بیشتر است. افرادی که مبتلا به بیماری قلبی یا سرطان هستند نیز در معرض خطر بیشتر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی قرار دارند. در مقایسه با برنامه‌ی استاندارد غذا خوردن در ۱۲-۱۶ ساعت در روز، محدود کردن مصرف غذا به کمتر از ۸ ساعت در روز با طول عمر بیشتر همراه نبود.

تأثیر غذا خوردن در بازه زمانی محدود ( رژیم فستینگ ) بر سلامتی قلب

سرویس عمومی : در یک مطالعه جدید که در نشست‌های علمی اپیدمیولوژی و پیشگیری انجمن قلب آمریکا در سال ۲۰۲۴ ارائه شد، محققان دریافتند که غذا خوردن محدود به یک بازه ۸ ساعته در روز، می‌تواند خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی را افزایش دهد. این تحقیق که بر روی بیش از ۲۰ هزار بزرگسال آمریکایی انجام شد، نشان داد که افرادی که الگوی غذایی محدود به ۸ ساعت را (رژیم فستینگ) دنبال می‌کنند، ۹۱ درصد بیشتر از کسانی که غذای خود را در بازه‌های زمانی طولانی‌تر (۱۲ تا ۱۶ ساعت) مصرف می‌کنند، در معرض خطر مرگ قرار دارند.

برنامه غذایی محدود به زمان یا همان رژیم فستینگ چیست؟

غذا خوردن محدود به زمان یا همان رژیم فستینگ، نوعی از روزه‌داری متناوب است که در آن ساعات غذا خوردن به تعداد مشخصی از ساعت‌ها در روز محدود می‌شود. یکی از رایج‌ترین الگوهای این نوع رژیم غذایی، برنامه ۱۶:۸ است که فرد تمام غذای خود را در یک بازه ۸ ساعته می‌خورد و ۱۶ ساعت باقی‌مانده را روزه می‌گیرد. اگرچه تحقیقات قبلی نشان داده بودند که این نوع رژیم غذایی می‌تواند معیارهای سلامت کاردیومتابولیک نظیر فشار خون، قند خون و کلسترول را بهبود بخشد، اما این مطالعه جدید بر پیامدهای بلندمدت آن تمرکز کرده است.

افزایش خطر مرگ قلبی عروقی با رژیم فستینگ

بر اساس این مطالعه، محققان متوجه شدند که افرادی که رژیم ۸ ساعته را دنبال می‌کنند، بیشتر در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی هستند. این افزایش خطر حتی در میان افرادی که مبتلا به بیماری قلبی یا سرطان بودند نیز مشاهده شد. همچنین، مصرف غذا در بازه کمتر از ۱۰ ساعت، اما نه کمتر از ۸ ساعت، نیز با ۶۶ درصد افزایش خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی و سکته مغزی همراه بود.

یافته‌های تحقیق و پیامدهای آن

ویکتور ونزه ژونگ، نویسنده ارشد این مطالعه و استاد دانشگاه جیائو تونگ شانگهای در چین، تأکید کرد که اگرچه برنامه‌ی غذایی محدود به زمان ۸ ساعته یا همان رژیم فستینگ به دلیل مزایای کوتاه‌مدت محبوب شده است، اما تحقیقات نشان می‌دهد که این نوع رژیم غذایی به طول عمر بیشتر منجر نمی‌شود. وی هشدار داد که بیماران، به‌ویژه افرادی که بیماری‌های قلبی یا سرطان دارند، باید از ارتباط بین این نوع رژیم غذایی و افزایش خطر مرگ قلبی عروقی آگاه باشند. او پیشنهاد داد که توصیه‌های غذایی باید با توجه به وضعیت سلامتی هر فرد و آخرین شواهد علمی تنظیم شوند.

اخبار برگزیدهعمومی

شناسه : 446469
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *