حمایت های نظامی ادامه خواهد داشت؟

کشورهای عضو سازمان ناتو در نشست امروز شورای ناتو-اوکراین بر ادامه حمایت نظامی از کی‌یف مقابل روسیه تاکید کردند.

به گزارش سرویس سیاسی جهان صنعت نیوز، سازمان ناتو امروز اعلام کرد که اعضای این ائتلاف نظامی در نشست شورای ناتو- اوکراین، بر تعهد خود برای تقویت بیشتر دفاع اوکراین تاکید کردند.

رویترز گزارش داد، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در بیانیه‌ای گفت: «اوکراین به رهگیری موشک‌های روسیه به طور روزانه ادامه می‌دهد و جان افراد بی‌شماری را نجات می‌دهد. اما توانایی اوکراین برای حفظ دفاع خود مستلزم افزایش عرضه و حمایت بیشتر است.»

کشورهای عضو ناتو امروز در نشست خود به طور مجدد تاکید کردند که کمک‌های نظامی خود به اوکراین را افزایش می‌دهند. در بیانیه ناتو نسبت به ادامه تامین تجهیزات و مهمات تاکید و اعلام شد که این روند برای حفظ توان اوکراین برای مقاومت در میدان جنگ است.

به گزارش ایرنا، استولتنبرگ پیشتر در جریان میزگردی در واشنگتن به خبرنگاران گفت که قرار است این ائتلاف به منظور تداوم حمایت از اوکراین یک فرماندهی جدید و تعهدات مالی تازه‌ای ایجاد کند.

ناتو در برنامه جدید خود همچنین تعهداتی را در میان یک ائتلاف ۳۲ عضوی برای حفظ سطح حمایت فعلی از اوکراین برای حداقل یک سال دیگر ایجاد خواهد کرد.

استولتنبرگ معتقد است این دو طرح اوکراین را به عضویت در ناتو نزدیک‌تر می کند. این در حالی است که این توافق نامه‌ها همچنان درخواست اوکراین برای گنجاندن این کشور در لیست کشورهای عضو ناتو، را نادیده گرفته است.

منبع: ایرنا

سیاسی

شناسه : 449331
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *