تهران پیرترین والدین را دارد

میانگین سن مادران و پدران در اولین فرزندآوری در کشور به ترتیب 27.4 و 32.3 سال است که در مناطق شهری و روستایی تفاوت‌هایی دارد.

جهان صنعت نیوز – مرکز رصد جمعیت کشور اعلام کرد که میانگین سن مادران در اولین فرزندآوری در سطح کشور ۲۷.۴ سال است که در مناطق شهری به ۲۸.۲ سال و در مناطق روستایی به ۲۴.۳ سال می‌رسد. در میان استان‌ها، تهران با ۳۰.۵ سال بالاترین و سیستان و بلوچستان با ۲۲.۶ سال پایین‌ترین میانگین را دارند. همچنین، میانگین سن پدران در اولین فرزندآوری ۳۲.۳ سال است که در مناطق شهری ۳۲.۸ و در مناطق روستایی ۲۹.۹ سال گزارش شده است. استان تهران با ۳۴.۷ سال بیشترین و سیستان و بلوچستان با ۲۷ سال کمترین میانگین سن پدران را در پنج‌ماهه نخست سال ۱۴۰۳ داشته‌اند.

میانگین سن مادران در اولین فرزندآوری: بررسی وضعیت کشور

سرویس اجتماعی : مرکز رصد جمعیت کشور، وابسته به سازمان ثبت احوال، در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرده است که میانگین سن مادران در اولین فرزندآوری در سطح کشور به ۲۷.۴ سال رسیده است. این آمار نشان می‌دهد که تفاوت‌هایی بین مناطق شهری و روستایی وجود دارد؛ به طوری که در مناطق شهری میانگین سن مادران برای اولین فرزندآوری به ۲۸.۲ سال افزایش یافته است، در حالی که این رقم در مناطق روستایی ۲۴.۳ سال است.

تفاوت‌های استانی در سن فرزندآوری مادران

بررسی‌ها نشان می‌دهد که استان تهران با میانگین سن ۳۰.۵ سال برای اولین فرزندآوری، بالاترین میانگین را در میان استان‌های کشور دارد. در مقابل، استان سیستان و بلوچستان با میانگین سن ۲۲.۶ سال، کمترین میزان را به خود اختصاص داده است. این تفاوت‌ها نشان‌دهنده وجود الگوهای متفاوت زندگی و شرایط اقتصادی و فرهنگی در مناطق مختلف کشور است.

میانگین سن پدران در اولین فرزندآوری: نگاهی به آمار

علاوه بر سن مادران، مرکز رصد جمعیت کشور همچنین گزارش داده است که میانگین سن پدران در اولین فرزندآوری در سطح کشور ۳۲.۳ سال است. این رقم نیز در مناطق شهری بیشتر است و به ۳۲.۸ سال می‌رسد، در حالی که در مناطق روستایی ۲۹.۹ سال گزارش شده است. در این میان، استان تهران با میانگین ۳۴.۷ سال بیشترین و استان سیستان و بلوچستان با ۲۷ سال کمترین میانگین سن پدران را در اولین فرزندآوری داشته‌اند.

اجتماعی و فرهنگی

شناسه : 449526
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *