وقوع زلزله در خراسان جنوبی

زمین لرزه ای به بزرگی چهار ریشتر صبح پنجشنبه حوالی نایبند در خراسان جنوبی را لرزاند.

به گزارش سرویس حوادث جهان صنعت نیوز، این زمین لرزه در عمق هشت کیلومتری زمین روی داد و زمان وقوع آن ساعت هشت و ۱۷ دقیقه و ۵۸ ثانیه روز پنجشنبه ثبت شد.

کانون زلزله در ۱۳۸ کیلومتری نایبند، ۱۴۳ کیلومتری نهبندان و ۱۴۳ کیلومتری شهداد کرمان بوده و تاکنون گزارشی از خسارات احتمالی آن دریافت نشده است.

خراسان جنوبی دارای ۱۲ شهرستان است و نایبند منطقه کویری در مرز بین استان‌های خراسان جنوبی و کرمان قرار دارد.

خسارت احتمالی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: بر اساس گزارش گروه‌های ارزیاب، زلزله چهار ریشتری نایبند، تاکنون خسارتی نداشته است.

محمدعلی آخوندی افزود: این زلزله به بزرگی چهار ریشتر ساعت هشت و ۱۷ دقیقه امروز به وقوع پیوست اما فاصله کانون آن از نایبند طبس و نهبندان حدود ۱۴۰ کیلومتر است.

وی گفت: محل وقوع زلزله طبق نقشه نزدیک مرز خراسان جنوبی و کرمان است. این منطقه کویری و خالی از سکنه بوده، با این وجود هماهنگ شد تا گروه‌های ارزیاب از طریق فرمانداری‌های طبس و نهبندان وضعیت منطقه را بررسی کنند و تا الان گزارشی از خسارات احتمالی دریافت نشده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی اشاره کرد: زمین لرزه نایبند در شهرهای اطراف حس نشده است. وی ادامه داد: با توجه به اینکه نایبند روی گسل فعال قرار گرفته آمادگی‌های لازم برای احتمال تکرار زلزله در منطقه وجود دارد.

ایرنا

حوادث

شناسه : 457095
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *