اجاره‌های نجومی برج تهران؛ دوگانگی قیمت در منطقه شیخ بهایی

در این گزارش به بررسی اجاره آپارتمان در یکی از لوکس‌ترین برج های تهران می‌پردازیم.

سارا پوردلجو – جهان صنعت نیوز: اگر از اتوبان حکیم عبور کرده باشید، حتماً “برج تهران” را که در تقاطع اتوبان حکیم و شیخ بهایی واقع شده است، دیده‌اید. این برج الماس‌مانند یکی از بلندترین سازه‌های شهر به شمار می‌رود و امکانات رفاهی، تفریحی و ورزشی آن توجه بسیاری را جلب کرده است؛ از زمین تنیس و استخر گرفته تا کافه و سایر امکانات. نکته قابل توجه، اجاره‌های صد میلیون تومانی و بالاتر آپارتمان در این مجتمع است که اختلاف فاحشی با سایر آپارتمان‌های منطقه دارد.

اجاره آپارتمان در برج تهران

مجموعه برج‌های تهران که از سال ۱۳۸۸ تحویل واحدهای آن آغاز شد، دارای واحدهایی با متراژهای بالای ۱۰۰ متر است. به‌طور متوسط، هزینه رهن کامل هر متر مربع آپارتمان در این مجتمع تقریباً ۳۰ میلیون تومان می‌باشد؛ به بیان دیگر بودجه لازم برای رهن یکی از واحدهای ۲۵۰ متری این برج لوکس حدود ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است. به طور کلی بررسی آگهی‌های اجاره در این برج نشان می‌دهد که به طور میانگین به ودیعه ۳ میلیارد تومانی و اجاره ماهانه بیش از ۱۲۰ میلیون تومانی نیاز است.

متراژ تعداد اتاق خواب ودیعه (تومان) اجاره (تومان)
۲۲۰ ۳ ۲۰۰۰۰۰۰۰۰۰ ۱۷۰۰۰۰۰۰۰
۲۴۰ ۳ ۳۰۰۰۰۰۰۰۰۰ ۱۰۰۰۰۰۰۰۰
۲۵۰ ۳ ۶۰۰۰۰۰۰۰۰۰ ۱۰۰۰۰۰۰۰۰
۲۵۰ ۳ ۱۰۰۰۰۰۰۰۰۰ ۱۲۰۰۰۰۰۰۰

اجاره آپارتمان در شیخ بهایی

کافی است از برج‌های تهران قدم به بیرون بگذارید تا با کاهش هزینه اجاره و رهن آپارتمان مواجه شوید. به طور متوسط هزینه رهن کامل  هر متر مربع آپارتمان در محدوده شیخ بهایی، متناسب با سن بنا و امکانات آن، ۱۷میلیون تومان است. به بیان دیگر، بودجه لازم برای رهن کامل یک آپارتمان ۱۰۰ متری در این محدوده حدود یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است. بررسی آگهی‌های اجاره منطقه شیخ بهایی نشان می‌دهد که شما برای اجاره آپارتمان با میانگین متراژ ۸۰ متری به ۷۵۰ میلیون تومان رهن و ۲۰ میلیون تومان اجاره نیاز دارید.

متراژ سن بنا تعداد اتاق خواب ودیعه ( تومان) اجاره ( تومان)
۹۵ ۶ ۲          ۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰           ۳۰,۰۰۰,۰۰۰     
۹۵ ۲۰ ۲      ۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰           ۱۲,۰۰۰,۰۰۰     
۹۵ ۵ ۲          ۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰           ۲۷,۰۰۰,۰۰۰     
۸۰ ۸ ۱      ۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰           ۱۰,۰۰۰,۰۰۰     
۸۰ ۲۰ ۲          ۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰           ۳۳,۰۰۰,۰۰۰     
۶۰ ۲۸ ۱          ۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰           ۱۵,۰۰۰,۰۰۰     

اخبار برگزیدهمسکن

شناسه : 459729
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *