تداوم ریزش شاخص ها در بورس

در روند معاملات امروز بازار سرمایه ریزش شاخص‌ها ادامه پیدا کرد و شاهد قرمزپوشی 87 درصد از نمادهای تابلو بودیم.

جهان صنعت نیوز، دوشنبه ۳۰مهرماه برای بازار سرمایه با تداوم افت شاخص‌ها همراه بود. شاخص کل با ریزش ۱۳هزار و ۸۳۲ واحدی در مرز از دست دادن ابرکانال دو میلیون واحد قرار گرفت و در محدوده دو میلیون ۷هزار و ۲۸۱ واحد ایستاد و شاخص هموزن نیز با افت ۳هزار و ۸۴۲ واحدی در محدوده ۶۶۵ هزار و ۹۳۷ واحد به کار خود پایان داد. امروز نمادهای فملی، نوری و شپنا بیشترین تاثیر منفی و نمادهای مبین، فولاد و تاصیکو بیشترین اثر مثبت را بر شاخص ثبت کردند.

در بازار فرابورس ایران نیز معاملات در محدوده قرمز تابلو انجام شد. امروز شاخص کل فرابورس با افت ۱۳۵ واحدی در محدوده ۲۱ هزار و ۱۹۹ واحد به کار خود پایان داد و شاخص هموزن فرابورس نیز با کاهش ارتفاع ۹۹۵ واحدی در کانال ۱۱۶ هزار و ۶۰۸ هزار واحد آرام گرفت. نمادهای آریا، فزر و وسپهر بیشترین اثر منفی و سامان، کرومیت و آردینه بیشترین اثر مثبت را بر شاخص ثبت کردند.

ارزش کل معاملات امروز بازار ۲۵۲هزار و ۵۳۲ میلیارد تومان بوده که از این مبلغ ۲هزار و ۸۴۵ میلیارد تومان آن مربوط به معاملات خرد سهام و حق تقدم بوده است. امروز ۱ درصد از کل ارزش معاملات مربوط به معاملات خرد بود. و حدود ۲۴۳ هزار میلیارد تومان اوراق در بازار به فروش رسید.

همچنین امروز شاهد خروج ۶۲ میلیارد تومان سرمایه حقیقی از بورس بودیم و صندوق‌های درآمد ثابت نیز تا این لحظه با خروج ۶۶۲ میلیارد تومان دیگر کار خود را دنبال می‌کنند. صندوق‌های طلا نیز که امروز منفی و متعادل باز شده بودند در ادامه شاهد افزایش تقاضا هستند.

اکوایران

بورس

شناسه : 461494
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *