سخنگوی دولت خبر داد؛

شوک قیمت خرید تضمینی گندم؛ هر کیلو گندم ۱۵ هزار تومان شد

بالاخره سخنگوی دولت خبر از نهایی شدن قیمت خرید تضمینی گندم داد. البته رقم اعلامی به نظر نمی‌رسد با اقبال کشاورزان همراه باشد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، سخنگوی دولت در صفحه توییتر خود خبر از تعیین قیمت خرید تضمینی گندم داد. البته به نظر نمی‌رسد قیمتی که دولت برای خرید تضمینی گندم در نظر گرفته باشد چندان مورد اقبال کشاورزان قرار بگیرد.

در حالی که ابتدا صحبت از رقم ۱۷ هزار تومانی برای قیمت خرید تضمینی بود از روز گذشته رقم ۱۶ هزار تومان به گوش می‌رسید. اما حالا نه رقم ۱۷ هزار تومان نهایی شد و نه رقم ۱۶ هزار تومان برای خرید تضمینی گندم اعلام شد. آنچه که دولت برای قیمت خرید تضمینی گندم در نظر گرفته، رقم ۱۵ هزار تومان است.

داستان تعیین قیمت خرید تضمینی گندم

شاید ابتدای داستان نرخ خرید تضمینی گندم به زمستان سال گذشته بازگردد. در حالی که قیمت خرید تضمینی گندم ابتدا ۱۳ هزار تومان تعیین شده بود،‌ با افزایش شدید هزینه‌ها و همچنین قیمت‌های جهانی گندم زمزمه اصلاح قیمت به گوش رسید. در این میان جهش قیمت دلار، فعالیت گسترده دلالان و نگرانی از قاچاق گندم مزید علت شد تا نرخ ۱۳ هزار تومان در مسیر اصلاح گام بردارد.

طی یک ماه گذشته نیز ارقام مختلفی برای قیمت‌خرید تضمینی گندم شنیده شد. در حالی که رقم ۱۷ هزار تومانی پر تکرارترین رقم برای نرخ خرید تضمینی گندم است که کشاورزان نسبت به این عدد معترضند.

آنگونه که برخی از کشاورزان به جهان صنعت نیوز گفته اند، هیچ رقمی کم‌تر از ۲۰ هزار تومان را نخواهند پذیرفت. این در حالی که برخی دیگر گفته اند اکنون دلالان به قیمت ۲۵ تا ۳۰ هزار تومانی را برای خرید گندم پیشنهاد می‌کنند.

حتی گفته می‌شوند که عراقی‌ها قیمت ۳۰ هزار تومانی را به ازای هر کیلو گندم به کشاورزان پیشنهاد می‌کنند. در این میان کشاورزان نکته دیگری را هم مطرح می‌کنند. آنگونه که کشاورزان می‌گویند فروش گندم به دامداران صرفه بیش‌تری برای آن‌ها دارد.

پایان ۱۵ هزار تومانی قیمت گندم

حالا در این شرایط علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت از نهایی شدن قیمت خرید تضمینی گندم خبر داده است. جهرمی در توییتر نوشت: « بنابر پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی و با تصویب هیات دولت قیمت‌خرید تضمینی گندم کشاورزان عزیز هر کیلوگرم ۱۵ هزار تومان تعیین شد. دولت علاوه بر مبلغ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان قیمت گندم، یک هزار و ۵۰۰ تومان برای بخشی از هزینه‌های کود و بذر و ۲هزار تومان نیز جایزه تحویل گندم برای کشاورزان عزیز تصویب کرد.

این در حالی است که پیش از این کشاورزان و برخی نمایندگان کمیسیون کشاورزی اعلام کرده بودند که هر قیمتی زیر ۲۰ هزار تومان به تشدید قاچاق خواهد انجامید.

قیمت خرید تضمینی گندم

اخبار برگزیدهکشاورزی
شناسه : 347396
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا