از امروز به مدت ۵ روز؛

چگونه خودروی انتخابی ثبت نام ایران خودرو در سامانه یکپارچه را تغییر دهیم؟

از امروز سه شنبه ۵ اردیبهشت متقاضیان ثبت نام ایران خودرو در سامانه یکپارچه عرضه خودروهای داخلی آغاز شده است.

به گزارش جهان صنعت نیوز، آنگونه که وزارت صمت اعلام کرده افرادی که در زمان بندی تحویل خودروی‌ آن‌ها در ثبت نام ایران خودرو در سامانه یکپارچه به سال آینده موکول شده‌ می‌توانند نسبت به تغییر خودروی خود اقدام کنند. این افراد می‌توانند در برنامه جدید فروش ایران خودرو از میان ۵ خودرو نسبت به تعیین اولویت اقدام کنند.

در حقیقت همانگونه که پیش‌تر اعلام شده بود برخلاف وعده‌های وزارت صمت امکان تحویل خودرو به همه متقاضیان فروش ایران خودرو تا پایان سال وجود نداشت.

سازوکار تغییر خودرو در فروش ایران خودرو در سامانه یکپارچه

بر اساس اطلاعیه منتشر شده در سامانه یکپارچه، افراد باید ابتدا وارد سامانه یکپارچه شده و به قسمت جزئیات سفارش بروند.

ثبت نام ایران خودرو

در این مرحله باید گزینه لغو سفارش خود را انتخاب نمایید تا خودرو قبلی حذف شود.

ثبت نام ایران خودرو

پس از لغو سفارش برای هر متقاضی ثبت نام ایران خودرو، امکان انتخاب پنج اولویت میسر  خواهد شد. بر اساس اعلام وزارت صمت رانا، تارا، آریسان، هایماS5 و هایما S7 خودروهایی هستند که می‌توان در سال جاری به متقاضیان تحویل داده شود.

البته باید توجه داشت که برای آنکه حتما امسال یک خودرو از ایران خودرو تحویل بگیرید باید حتما هر ۵ اولویت را انتخاب کنید. به بیان دیگر اگر کم‌تر از ۵ اولویت انتخاب کنید، این احتمال وجود دارد که دوباره سال آینده خودروی خود را تحویل بگیرید.

در صورتی که تمایل به تغییر خودروی خود ندارید نیازی به انجام کاری ندارید و نوبت شما در فروش ایران خودرو در سامانه یکپارچه محفوظ خواهد بود.

نتایج تغییر خودرو در فروش ایران خودرو چه زمانی اعلام می‌شود؟

همانگونه که اشاره شد، امکان تغییر خودرو برای متقاضیان ثبت نام ایران خودرو در سامانه یکپارچه به مدت ۵ روز ادامه خواهد داشت. افرادی که در برنامه فروش ایران خودرو شرکت کرده بودند می‌توانند تا ۱۰ اردیبهشت با مراجعه به سامانه یکپارچه فروش خودرو نسبت به تعیین اولویت اقدام کنند.

آنگونه که وزارت صمت اعلام کرده نتایج جدید فروش ایران خودرو و پس از بررسی نتایج متعاقبا بر روی سامانه یکپارچه قابل رویت خواهد بود.

ثبت نام ایران خودرو در مرحله دوم فروش سامانه یکپارچه منتفی است

بر اساس اعلام وزارت صمت، مرحله دوم فروش خودرو در سامانه یکپارچه ۱۶ اردیبهشت ماه آغاز خواهد شد. با این وجود همانگونه که پیش بینی می‌شد ثبت نام ایران خودرو در این مرحله منتفی است.

مدیر عامل ایران خودرو اعلام کرد: در طرح فروش بعدی سامانه یکپارچه، ایران خودرو محصولی عرضه نخواهد کرد و بیشتر عرضه محصولات سایپا خواهد بود.

در این شرایط اگر فردی خواهان شرکت در مرحله دوم فروش خودرو در سامانه یکپارچه است باید از ثبت نام ایران خودرو انصراف دهد و اولویت دیگری را انتخاب نکند.

اخبار برگزیدهخودرو
شناسه : 348149
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا