وعده‌های پوچ وزارت صمت ادامه دارد؛

ثبت نام ایران خودرو با تحویل دو ساله؛ خودروی خود را تغییر دهید!

با اعلام نتایج قرعه کشی ایران خودرو و زمان تحویل دو ساله برخی خودروها، وزارت صمت از امکان تغییر خودرو در مرحله اول ثبت نام ایران خودرو خبر داد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، نتایج قرعه کشی ایران خودرو بالاخره با چند روز تاخیر نسبت به سایپا اعلام شد. البته که متقاضیان ثبت نام ایران خودرو با دیدن نتایج قرعه کشی سورپراز شدند. نتایجی که نشان داد که بازهم وعده های وزارت صمت راه به جایی نبرده است.

نتایج قرعه کشی ایران خودرو

در حالی که نتایج قرعه کشی سایپا ابتدای این هفته مشخص شده بود،‌ اعلام نتایج ایران خودرو به پایان هفته موکول شد. در هر صورت روز سه شنبه ۲۹ فروردین نتایج قرعه کشی ایران خودرو بر روی سایت سامانه یکپارچه عرضه خودروهای داخلی قرار گرفت.

(نتایج قرعه کشی ایران خودرو را از سایت سامانه یکپارچه عرضه خودروهای داخلی به نشانی esalecar.ir ببینید.)

در حالی که پیش از این وزارت صمت تاکید کرده بود تمام متقاضیان ثبت نام ایران خودرو و سایر خودروسازان تا پایان سال خودروهای خود را تحویل می‌گیرند که بسیاری از نتایج قرعه کشی ایران خودرو شوکه شدند. بسیاری از مخاطبان جهان صنعت نیوز گفته اند که زمان تحویل خودرو برای آن‌ها پاییز و زمستان سال ۱۴۰۳ اعلام شده است.

به بیان دیگر،‌ خریداران خودرو باید دو سال دیگر خودروی خود را تحویل بگیرند. آن هم با قیمتی که احتمالا تفاوت زیادی با ارقام امروز دارد!

امکان تغییر خودرو برای محصولات ایران خودرو فراهم می‌شود

در این شرایط قالیباف، سخنگوی وزارت صمت گفته در دو ماه آینده ۲۵۰ هزار دستگاه در طرح یکپارچه عرضه خودرو می‌شود.

وی گفت: اردیبهشت و خرداد ۲۵۰ هزار خودرو تحویل متقاضیان می‌شود. مرحله دوم ثبت نام از ۱۶اردیبهشت شروع می‌شود.

 اختلاف قیمت خرید خودرو در طرح یکپارچه با بازار آزاد زیاد است، مثلا در مورد شاهین ۳۰۰میلیون تومان ارزان تر، انتخاب با شماست که از بازار آزاد بخرید یا در طرح یکپارچه شرکت کنید.

همچنین قالیباف گفته استقبال قابل توجه از چند مدل محصولات ایران‌خودرو باعث شد زمان تحویل خودرو برای آن‌ها برای سال آینده تعیین شود. این امکان برای این دسته متقاضیان فراهم می‌شود که با انتخاب خودروی دیگری زمان تحویل خودروی خود را کاهش دهند.

سه‌شنبه پنجم اردیبهشت سامانه یکپارچه تخصیص خودرو برای متقاضیانی که نوبت تحویل خودروی آن‌ها در ثبت نام ایران خودرو سال ۱۴۰۳ اعلام شده باز می‌شود.

چند نفر در ثبت نام ایران خودرو شرکت کرده بودند؟

آمارها نشان می‌دهد در مجموع حدود ۹۳۶ هزار نفر در طرح فروش خودرو در سامانه یکپارچه عرضه خودروهای داخلی شرکت کرده بودند. از این تعداد بیش از ۸۳ درصد متقاضی محصولات ایران خودرو بودند. به بیان دیگر ۷۸۰ هزار نفر در ثبت نام ایران خودرو شرکت کرده بودند.

همچنین ۳۲ هزار نفر برای محصولات سایپا ثبت نام کرده بودند. سایر خودروسازان نیز با تقاضای ۱۳۲ هزار نفری روبرو بودند.

مرحله بعدی ثبت نام ایران خودرو

در حالی که زمان تحویل خودرو برای برخی متقاضیان مرحله اول به پایان سال ۱۴۰۳ موکول شده،‌ وزارت صمت خبر از برگزاری مرحله دوم ثبت نام ایران خودرو در اردیبهشت می‌دهد. پیش‌تر نیز اعلام شده بود که به نظر نمی‌رسد ایران خودرو بتواند امسال تقاضای جدیدی را پوشش دهد. به بیان دیگر حجم تقاضا در مرحله اول و تعهدات گذشته ایران خودرو، تقریبا تمام تولید ایران خودرو برای سال ۱۴۰۲ را پوشش می‌دهد. موضوعی که با مشخص شدن نتایج قرعه کشی ایران خودرو و تحویل خودرو در پایان سال گذشته محرز شد.

حالا باید از وزارت صمت پرسید در مرحله دوم ثبت نام ایران خودرو،‌ زمان تحویل خودروها به چه سالی موکول خواهد شد؟

اخبار برگزیدهخودرو
شناسه : 347184
لینک کوتاه :

۱۱ دیدگاه

  1. ایرانخودرو علام نکرد هم پا سایپا ک ابرو ریزی داشت نمیتونست اینقدر طول کشید
    وقتی بقول خودتون۸۳درصد بیش از توان ش بود بیجا کرد ک تکمیل ظرفیت نداد ملت باید خواب میدین
    تو دلمون گفتیم قیمت این بیشتر تقاضاش کمتره ولی برعکس شدش سایپاها زودتر گرفتن سگ تو روحتون
    فقط دارین سرماهارو شیره میمالین

    دولت چرا اجازه یه بار دیگ سامانه یکپارچه میده بهش
    به تعهدات سال قبلش عمل نکرد
    پس همه باهم هستین

    1. من گوشواره زن وبچه فروختم صدملیون ریختم ۱ماه به حسابتون شمابه دروغ گفتیدزیریکسال نگفتید۲سال شماکه الانونمیتونیدجواب بدیدچرا۱۶اردیبهشت دوباره میخایین پول بگیریدنگنه دفه دیگه میگین تواون دنیابهتون تهویل میدیم

  2. سلام ما به امید حرف مسئولین ماشین ثبت نام کردیم نمیدونستم این همه وعد و وعیدها هم کشک هست ودروغ بیش نیست واقعا چرا آنها با مردم اینچنین میکنند درحالیکه مردم به انها اعتماد کردند ماشین ثبت نام کردند اخه کسی از بالا بالاها نیست نظارت کنندو جواب مردم را بدهند تحویل ماشین ۱۴۰۳ ان هم با افزایش قیمت و تحویل به قیمت روز به درد خودشون میخوره ما با هزار امید پول را جمع کردیم تا ثبت نام کنیم هیچ کسی نیست به داد این قشر متوسط و حقوق بگیر جامعه برسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا