با اعلام شورای رقابت؛

قیمت دناپلاس برای متقاضیان سامانه یکپارچه خودرو اصلاح می‌شود

پس از آنکه خریداران دناپلاس در سامانه یکپارچه خودرو نسبت به قیمت اعلامی ایران خودرو معترض شدند، شواری رقابت از اصلاح این قیمت خبر داد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، دنا پلاس های سامانه یکپارچه خودرو در چند روز اخیر با حاشیه‌های فراوانی همراه بوده‌است. موضوع از این قرار است که با ارسال دعوتنامه‌های تکمیل وجه از سوی ایران خودرو،‌ خریداران به مبلغ لازم معترض بودند.

خریداران دنا پلاس بر این باورند که قیمت اعلامی از سوی ایران خودرو بیش از قیمتی است که شورای رقابت تصویب کرده است.

در نقطه مقابل ایران خودرو معتقد است که قیمت پایه دناپلاس از سوی خریداران اشتباه در نظر گرفته شده و همین موضوع منجر به سوبرداشت از قیمت نهایی شده است.

دنا پلاس یا دنا پلاس توربو؟

بر اساس مصوبه فروردین ماه شورای رقابت، قیمت خودروی دناپلاس حدود ۲۸۱ میلیون تومان تعیین شده بود. پس از مصوبه دوم (پس از اصلاح قیمت‌ها/مصوبه ۱۶ خرداد ماه) مقرر شد که حدود ۴۴ میلیون تومان از قیمت این خودرو کاسته شود. در نتیجه قیمت نهایی این خودرو در حدود ۲۳۸ میلیون تومان فاکتور شود.

از سوی دیگر قیمت دناپلاس توربو بر اساس مصوبه فروردین ماه شورای رقابت، حدود ۳۹۱ میلیون تومان تعیین شده بود. پس از مصوبه دوم (پس از اصلاح قیمت‌ها/مصوبه ۱۶ خرداد ماه) مقرر شد که حدود ۱۸ میلیون تومان تومان به قیمت این خودرو افزوده شود. بنابراین قیمت نهایی این خودرو ۴۰۸ میلیون تومان می‌شود.

طبق اعلام مشتریان دناپلاس در سامانه یکپارچه خودرو، ایران‌خودرو برای مشتریان دناپلاس (معمولی) دعوتنامه برای تکمیل وجه ارسال کرده است. اما به‌جای آنکه حدود ۴۳ میلیون تومان را کاسته و مابه‌التفاوت قیمت نهایی با مبلغ پرداختی اولیه را مطالبه کند. از قیمت دناپلاس توربو که قیمت آن حدود ۳۹۰ میلیون تومان است. ۴۳ میلیون کم‌کرده و به جای قیمت دناپلاس برای مشتری فاکتور کرده است.

قیمت دناپلاس فروخته شده در سامانه یکپارچه خودرو اصلاح می‌شود

حالا مدیرکل روابط عمومی شورای رقابت  گفته: در جلسه کارگروه خودرو، مقرر شد قیمت دناپلاس بر اساس مصوبات شورای رقابت اعمال شود.

وی افزود: ایران خودرو به زودی اطلاعیه اصلاحی خود را صادر و مشتریان را از جزئیات شرایط آگاه می‌کند.

اخبار برگزیدهخودرو
شناسه : 356876
لینک کوتاه :

۲ دیدگاه

  1. سلام و درود خدمت جهان صنعت؛
    ایران خودرو برای دنا پلاس قیمت جدید داده!!!
    ولی هنوز مصوبه شورای رقابت رو اجرا نکرده و داره تخلف میکنه 🙁

    از جهان صنعت تقاضا داریم تا اجرای کامل مصوبه شورای رقابت این موضوع رو پیگری کنید.

    با سپاس فراوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا