فروش وام ازدواج رونق گرفت

۵۰۰ هزار نفر متقاضی وام ازدواج در انتظار پرداخت این تسهیلات هستند. همین موضوع منجر به رونق پدیده فروش وام ازدواج شده است.

به گزارش جهان صنعت نیوز، عباس گودرزی، نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت:  امروز با حضور معاون جوانان وزارت ورزش و جوانان و نماینده بانک مرکزی جلسه ای برگزار شد. در این جلسه کمیسیون گزارشی را از آخرین وضعیت پرداخت وام ازدواج ارائه کردند.

وی افزود: براساس گزارش ارائه‌ شده بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر برای دریافت تسهیلات ازدواج ثبت‌نام کرده‌اند. از این تعداد حدود ۹۰۰ هزار نفر موفق به دریافت تسهیلات خود شدند. حدود ۵۰۰ هزار نفر هنوز در نوبت دریافت وام هستند.

چرا وام ازدواج با تاخیر پرداخت می‌شود؟

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار کرد: محدودیت منابع و فزونی موانع مهمترین دلایل این صف طولانی برای دریافت تسهیلات ازدواج است.

از جمله این موانع می‌توان به عدم پذیرش ضمانت افراد بازنشسته و نیز عدم پذیرش ضمانت ضامن‌های غیرکارمند برای دریافت تسهیلات ازدواج اشاره کرد.

گودرزی خاطرنشان کرد: صف‌های طولانی مدت برای دریافت وام ازدواج فرصتی مناسب برای سوءاستفاده دلالان فراهم کرده است. با نفوذ این سودجویان، امروز شاهد وام‌فروشی و سوداگری در حوزه تسهیلات ازدواج هستیم که باید با نظارت دقیق با آن مقابله شود.

منبع: فارس

اجتماعی و فرهنگیبانک و بیمه
شناسه : 357076
لینک کوتاه :

۲ دیدگاه

  1. سلام حب برادر جان کفتی وام ازدواج خریدو فروش میشود فقطی بانک محترم برای ضامن گیر میدهد خب البته بانک هم حق دارد ولی جوان چیکار کند از کجا ضامن بیاورند پیش هر کی رو میزنی مگن نه ضامن نمی شوند بانک ۲ نفر بازنشته هم قبولکنه کافی از کجا ضامن کارمند بیاریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا