مدیرعامل ایران خودرو خبر داد؛

پژو پارس امسال به پایان خط می‌رسد

ایران خودرو با فیس لیفت پژو پارس نشان داد که نمی‌خواهد از این خودرو دل بکند. اما مدیرعامل این شرکت،‌ خبر تلخی برای طرفداران این خودرو داد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، این روزها پژو پارس به تیتر یک اخبار خودرویی بدل شده‌است‌. چند روز پیش بود که تصاویر فیس لیفت جدید پژو پارس در فضای مجازی منتشر شد. امروز هم ویدئویی از این خودروی جدید منتشر شد(ویدئو را از اینجا ببینید). انتشار این تصاویر همان و شروع حاشیه‌های خودروی قدیمی و البته پر تقاضای بازار همانا.

فیس لیفتی که البته می‌توان گفت با بی سلیقگی خاصی همراه بود. این فیس لیفت آنقدر ناامیدکننده است که برخی کاربران آن ورژن ۲۰۲۳ پیکان خواندند. البته مقایسه آن با تصاویر پیکان هم نشان می‌دهد که این مقایسه چندان بیراه نیست. سپرهای سفید و بزرگ این خودرو،‌ ناخداگاه برای افراد یادآور سال‌های میانی دهه ۷۰ است. روزهایی که ایران خودرو،‌ سپر فلزی پیکان را به سپر پلاستیکی تغییر داد. نکته جالب اینکه اینکه پیکان سپر پلاستیکی هم در آن زمان مورد اقبال قرار نگرفته بود.

پژو پارس

دلیل فیس لیفت پژو پارس چه بود؟

آنگونه که گفته می‌شود، پلتفرم پژو پارس آنقدر قدیمی است که برخی از استانداردهای ۸۵ گانه را پاس نمی‌کند. در این شرایط ایران خودرو که دوست ندارد این خودروی پر تقاضا را از سبد محصولات خود خارج کند، دست به طراحی جدید و البته عجیب این مدل زده‌است.

همین موضوع منجر شده که انتقادات زیادی به ایران خودرو وارد شود. برخی این پرسش را مطرح می‌کنند که چرا با وجود پلتفرم‌های جدیدی همچون تارا، اصرار بر ادامه تولید این خودرو وجود دارد.

همچنین یکی دیگر از انتقادات پر تکرار این روزها، این است که چرا در چند سال گذشته هیچ طراحی جدیدی صورت نگرفته تا ایران خودرو مجبور به کارهای عجیب شود.

 خودروی محبوب به پایان خط رسید

 حالا در این شرایط‌ علیمردان عظیمی، مدیرعامل ایران خودرو در حاشیه رونمایی از مدل شاین مکس (خودروی وارداتی ایران خودرو) در پاسخ به انتقادات نسبت به فیس لیفت پژو پارس گفت: این تغییر فقط به دلیل برخی از استاندارها بوده و با هدف تولید انبوه نیست.

عظیمی در پایان تاکید کرد که پژو پارس تا پایان امسال از محصولات ایران خودرو حذف می‌شود.

اخبار برگزیدهخودرو
شناسه : 362757
لینک کوتاه :

۲۰ دیدگاه

    1. خداکند‌صنعت‌خودرو‌توایران‌به‌پایان‌برسه
      شده‌کشتارگاه‌مردم‌‌‌کسی‌هم‌نیست‌جلوش‌بگیره‌صنعتی‌بنام‌خودرونداریم‌‌صنعت‌دزدی‌
      داریم‌باهمان‌اختلاس

  1. چرا اینقدر به شعور مردم ایران توهین میکنید. مردم ایران را چگونه فرض کردید. تا کی میخواهید به این شکل رفتار کنید. اگر کارشناس و مسئول درست و حسابی ندارید، اشکالی ندارد ولی به گونه ای رفتار نکنید که مضحکه عام و خاص باشید.

  2. کل خودروسازان جهان انگشت کوچیکه سایپا و ایران‌خودرو نمی‌شوند اونا یک سال وقت میگذارند خودرو بسازن ایران‌خودرو و سایپا چراغ ها یا سپر عوض میکنند عوض کردن نه که خودشان طراحی کنند نه مال پیکان یا ماشین دیگه جابجا میکند خودرو جدید رونمایی میکنند.مردم میخرند حال میکنند.از پراید وانت ساختن هنر میخواد شاسی مزدا هزار آوردن اتاق پراید بالاش سوار کردن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا