مدارک لازم برای وام ۱۵۰ میلیون تومانی سربازی

مهلت ثبت‌نام برای وام 150 میلیون تومانی سربازی تا پایان تیر ماه خواهد بود که باتوجه به این موعد واجدین شرایط باید از شرایط و مدارک لازم اطلاع حاصل کنند.

به گزارش جهان صنعت نیوز، مدتی قبل مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیرو‌های مسلح از پرداخت وام ۱۵۰ میلیون تومانی سربازی خبر داد. طبق آن چیزی که این مقام مسئول اعلام کرده وام سربازی با سقف ۱۵۰ میلیون تومان دارای شرایط خاصی جهت دریافت است.

در مورد بازپرداخت این وام شایان ذکر است که افراد می‌توانند با یک تنفس یک ساله، اقساط آن را تا ۷ سال بازپرداخت کنند. سود این وام هم چیزی بین ۲ تا ۴ درصد عنوان شده است. البته جهت دریافت این وام باید یک کسب‌و‌کار یا شغل مناسبی را معرفی کرد.

متقاضیان به‌منظور اطلاع از شرایط و ثبت نام وام سربازی باید به آدرس اینترنتی سایت وام سربازی smaher.ir مراجعه کنند. همچنین افراد به‌منظور ثبت نام وام باید در این سامانه اقدام کنند و اطلاعات شخصی و مدارک لازم را در این سامانه قرار دهند.

مدارک و شرایط دریافت وام ۱۵۰ میلیون تومانی سربازی

از مهم‌ترین مدارک لازم جهت دریافت وام سربازی، در اختیار داشتن گواهی‌نامه معتبر گذراندن دوره‌های مهارت‌آموزی است. دیگر مدرک مورد نیاز، مدرک تحصیلی افراد بوده که حاکی از سطح تحصیلات هر کدام از سربازان است. چون میزان وام پرداختی تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان خواهد بود و طبق میزان تحصیلات افراد این مبلغ پرداخت خواهد شد.

وام سربازی

مدرک دیگر جهت دریافت این وام، مدارک اعزام به خدمت سربازی بوده و شامل کارت ملی معتبر و شناسنامه متقاضی است. آخرین و مهم‌ترین مدرک هم کارت پایان خدمت است و در این راستا صرفاً کارت افرادی مورد پذیرش واقع می‌شود که از سال ۹۷ به بعد صادر شده باشد.

در مورد شرایط این وام همانطور که اشاره شد تنها به سربازانی پرداخت خواهد شد که دوره سربازی خود را تمام کرده باشند. بااین‌حال کلیه سربازان شامل این وام نخواهند شد و صرفاً افرادی قادر به تقاضای دریافت وام سربازی هستند که تاریخ ترخیص آن‌ها کمتر از ۵ سال باشد. در حقیقت این وام به سربازانی اختصاص می‌یابد که از سال ۱۳۹۷ به بعد خدمت سربازی را به اتمام رسانده باشند.

شرط دیگر جهت دریافت وام سربازی، گذراندن دوره‌های مهارت‌آموزی و داشتن گواهی مربوط به گذراندن این دوره‌هاست. این گواهی‌ها احتمالاً باید در حوزه‌های گوناگونی همچون فرهنگی، هنری، صنعتی، کشاورزی، خدمات باشد. شرط دیگر جهت دریافت این وام محدودیت سنی است. طبق آن این وام به افراد زیر ۱۵ سال اعطا نخواهد شد. همچنین افراد جهت دریافت این وام اشتغال‌زایی باید از تابعیت ایرانی و کارت ملی هوشمند و معتبر برخوردار باشند./تکراتو

اجتماعی و فرهنگیبانک و بیمه
شناسه : 376100
لینک کوتاه :

۵ دیدگاه

  1. بنظر اول وام کسایی که قبلا نفری ۱۰۰ هزارتومن گرفتید رو بدید وام جدید پیش کش
    هر سال ثبت نام میزارن از هر نفر ۱۰۰هزارتونمن میگیرن اخرم هر جا میری میگه بودجه نداریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا